جذابیت، سازندگی و رشد؛ اصول سه‌گانه رونق‌بخشی به مساجد
کد خبر: 3862192
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

جذابیت، سازندگی و رشد؛ اصول سه‌گانه رونق‌بخشی به مساجد

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت رونق دادن به مساجد گفت: جذابیت، سازندگی و رشد سه اصل اساسی برای پرشور کردن مساجد است.

جذابیت، سازندگی و رشد؛ اصول سه گانه رونق‌بخشی به مساجدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد، امروز، 16 آذرماه در نخستین نشست توجیهی طرح فهما ویژه مدیران کانون‌های مساجد یزد اظهار کرد: خدمت به مسجد و مسجدی به عنوان نعمت الهی است که خداوند به عنوان سرمایه‌هایی بزرگ در اختیار ما قرار داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد بیان کرد: مسجد از ابتدا سنگر بوده و تمام برنامه‌های فرهنگی در مساجد انجام می‌شده که در دوران دفاع مقدس شاهد این شور و نقش مساجد در جامعه بودیم که نمونه آن مسجد حظیره و نقش آن در انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تفاوت بین انسان متدین و غیر متدین برخورداری از تربیت دینی است به نحوی که هر فردی می‌تواند از طریق والدین خود و در اماکنی همچون مسجد این تربیت دینی را فراگیرد.

حجت‌الاسلام سالاری بیان کرد: متأسفانه الان برخی از مساجد ما مرکزی برای کهنسالان است زیرا صرف اقامه نماز جماعت کودک و نوجوان ما را اقناع نمی‌کند و باید برای رونق‌بخشی به مساجد و جذب کودکان و نوجوانان تدبیری اندیشید.

وی افزود: دشمن در پی این است که سنگر مسجد را از ما بگیرد و آن را به جایی تبدیل کند که مفید نیست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد بیان کرد: تمام توان و تجربه را باید به کار بگیریم تا شور را به مساجد باز گردانیم و امروزه وقت آن نیست که مساجد تنها در گوشه‌ای از شهر فعالیت کنند بلکه باید در کنار هم فعالیت کنند و مساجد فعال را به عنوان الگویی برای مساجد دیگر معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری به اشاره به طرح فهما گفت: هدف غایی فهما دست به دست هم دادن مساجد و ایجاد شبکه پولادین مساجد است تا روز به روز رشد داشته باشند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کودک و نوجوان ما خوب تربیت شوند باید از مساجد شروع کنیم و آنها را در مساجد حاضر کنیم و جذابیت، سازندگی و رشد به عنوان اصولی است که می‌تواند مساجد را پرشور کند.

سیدهاشم خضری، نماینده ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد نیز در این نشست گفت: طرح فهما به عنوان یکی از طرح‌هایی است که در آن سعی شده تا بر اساس نظام ارزیابی و همچنین بر اساس عملکرد از کانون‌ها حمایت شود.

وی افزود: یکی از ثمرات بحث ارزیابی عملکرد کانون‌ها توزیع عادلانه حمایت‌ها و امکانات است.

این مقام مسئول ادامه داد: در دنیای جدید با وجود پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از اقدامات ما در این طرح، ارائه گزارش‌ها در بستر اینترنت است که سعی شده بر بستر آی تی فعالیت‌های خود را ارائه کنیم تا سرعت انتقال مطالب بیشتر شده و صرفه جویی در هزینه‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha