طلاب و روحانیان به دانش روز و فن بیان مجهز باشند
کد خبر: 3862252
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

طلاب و روحانیان به دانش روز و فن بیان مجهز باشند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم به روز بودن طلاب و روحانیان در حوزه‌های تخصصی تأکید کرد و گفت: طلاب باید با مطالعه سطح دانش خود را افزایش دهند؛ چرا که امروز مردم مطالبه‌گر و به‌دنبال طلاب مجهز به دانش روز و فن بیان هستند.

طلاب و رحانیون به دانش روز و فن بیان مجهز باشندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، 16 آذرماه در جمع طلاب و روحانیان شهرستان تفت ضمن تأکید بر تحرک بخشی به فعالیت‌های این اداره‌کل اظهار کرد: از هر شهرستان خواسته‌ایم تا با توجه به زیست بوم فرهنگی و تبلیغی خود برنامه‌هایی را تدوین کنند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب و روحانیان و تجهیز آن‌ها به آنچه که جامعه از نظر فکری و روحی به آن نیاز دارد از برنامه‌های این اداره‌کل است.

نجیمی بر لزوم به روز بودن طلاب و روحانیان در حوزه‌های تخصصی تأکید کرد و گفت: طلاب باید با مطالعه، دانش خود را افزیش دهند؛ چرا که امروز مردم مطالبه‌گر و به‌دنبال طلاب مجهز به دانش روز و فن بیان هستند.

وی تصریح کرد: جذب مخاطب، ایجاد ارتباط، انتقال هنرمندانه محتوا و پاسخ به شبهات از دیگر هنرهای یک روحانی است که باید خود را به آن تجهیز کنند.

نجیمی با اشاره به دغدغه‌های موجود در برگزاری نماز جماعت در مدارس افزود: در این راستا پیگیری‌های بسیاری صورت گرفته اما این اداره‌کل تنها پل ارتباطی بین مدارس و ائمه جماعات است و نقش اساسی و پشتیبانی در این حوزه بر عهده سایر اداراتی است که باید اهتمام جدی‌تری برای حل آن داشته باشند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با حضور در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های خوب فرهنگی و تبلیغی موجود در این شهرستان گفت: باید قدر این ظرفیت‌ها را بدانیم؛ چرا که عدم استفاده آگاهانه و هنرمندانه از این ظرفیت‌ها می‌تواند آسیب‌هایی را در آینده به همراه داشته باشد.

وی افزود: بافت یکپارچه و سنتی روستا‌ها علیرغم مهاجرت‌های صورت گرفته هنوز در ایام تعطیل به‌ویژه در مناسبت‌ها فرصت مناسبی جهت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است که باید برای آن برنامه داشته باشیم.

نجیمی هیئات عزاداری سنتی را از سرمایه‌های عظیم شهرستان تفت دانست و گفت: تغییر در سبک عزاداری سنتی هیئات علی‌رغم معدود ویژگی‌های مثبت در آن، آسیب‌هایی را هم به همراه دارد که باید مسئولان هیئات به آن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون دشمنان در خانه‌های ما نفوذ کرده‌اند، اظهار کرد: این در حالیست که ما از مساجد به‌عنوان قوی‌ترین سرمایه‌های اجتماعی و دینی خود و هیئات به‌عنوان قوی‌ترین پایگاه جذب نوجوان و جوانان غافل مانده‌ایم.

انتهای پیام
captcha