طرح «عدلیه ـ علمیه» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3862326
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

طرح «عدلیه ـ علمیه» در یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد گفت: با هدف قرابت و نزدیکی محیط‌های علمی و دانشگاهی با دستگاه قضایی، طرح «عدلیه ـ علمیه» در دادگستری استان اجرا می‌شود.

طرح «عدلیه - علمیه» در یزد اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حسین دهقانی فیروزآبادی، معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد، 16 آذرماه‌ در نشست با اساتید حقوق دانشگاه میبد اظهار کرد: با هدف قرابت و نزدیکی محیط‌های علمی و دانشگاهی با دستگاه قضایی، طرح عدلیه ـ علمیه در دادگستری استان یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: در طرح موصوف، سوالات کاربردی و اساسی که برگرفته از کار پژوهشی و قضایی از دل پرونده‌هاست، طرح می‌شود و این سوال برای تحقیق عمیق به مراکز دانشگاهی مرتبط با رشته‌های فقه و حقوق ارسال می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: این سوالات، سوالات انتزاعی و فرضی نیست، بلکه سوالات دقیق و مبتلا به روز است که با هدف بهره‌گیری از منابع علمی و ظرفیت پژوهشی به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

این مقام قضایی از بهره‌برداری نتایج تحقیقات رسیده و جمع‌بندی در کمیته مرتبط علمی دادگستری خبر داد و گفت: بدون تردید از این پاسخ‌ها استفاده خواهد شد و شاید روزی در قالب یک رأی، به شکل عدالت مردم را منتفع سازد.

وی به برگزاری جلسات نقد رأی اشاره کرد و ابراز کرد: جلسات نقد رأی با حضور قضات برجسته و مجرب دادگستری، اساتید بنام علم حقوق و دانشجویان علاقه‌مند برگزار خواهد شد که این اقدام نیز نقش اثرگذاری در اتقان آراء و ارتقای کیفیت خدمات قضایی خواهد داشت.

معاون منابع انسانی دادگستری یادآور شد: دستگاه قضایی، پذیرای ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات نخبگان علمی در موضوع ارتقای کیفیت خدمات قضایی و پیشگیری از وقوع جرم است.

انتهای پیام
captcha