داوطلبی 236 یزدی برای نمایندگی مجلس/آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان
کد خبر: 3862604
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

داوطلبی 236 یزدی برای نمایندگی مجلس/آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس ستاد انتخابات استان یزد از ثبت‌نام 236 داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم در این استان خبر داد و اظهار کرد: روند بررسی صلاحیت داوطلبان از امروز به مدت ده روز انجام خواهد شد.

داوطلبی 236 یزدی برای نمایندگی مجلس/آغاز بررسی صلاحیت داوطلبانبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد صبح امروز، 17 آذرماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در ۱۰ شهرستان و ۱۱ بخش مستقل، هیئت‌های اجرایی تشکیل و در جلساتی ۱۱ نفر به عنوان اعضای این هیئت‌ها انتخاب شدند و در مجموع ۲۱ هیئت اجرایی شکل گرفت.

وی با اشاره به زمان ثبت نام از ۱۰ الی ۱۶ آذرماه گفت: حاصل ثبت نام در هفت روز در مراکز انتخابیه چهار گانه و ستاد انتخابات وزارت کشور مجموعا ۲۴۶ نفر بود که در سامانه ۲۳۶ نفر ثبت شده و ۱۰ نفر دیگر هم باید ظرف امروز و فردا مدارک خود را تکمیل کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: از مجموع ۲۳۶ نفر، در حوزه اردکان ۱۵ نفر که ۲ نفر زن و ۱۳ نفر مرد، در حوزه تفت و میبد ۴۷ نفر که ۲ نفر زن و ۴۵ نفر مرد، در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد ۵۰ نفر ثبت‌نام کرده اند که ۲ نفر زن و ۴۸ نفر مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره ۲۱۴ نفر مرد و ۲۲ نفر زن ثبت نام کردند ادامه داد: در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن نیز ۱۲۴ نفر ثبت نام نهایی کردند که ۱۶ نفر زن و ۱۰۸ نفر مرد و ۱۰ نفر باید مدارک خود را در مهلت امروز و فردا تکمیل کنند.

ترحمی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس دهم ۱۷۲ نفر شامل ۱۵۸ مرد و ۱۴ زن داوطلب شده بودند با اشاره به سطح تحصیلات داوطلبان مجلس یازدهم گفت: 179 نفر فوق لیسانس، 36 نفر دکترا، 12 نفر حوزوی و9 نفر با مدرک تحصیلی لیسانس هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: ترکیب سنی داوطلبان در مجلس یازدهم نیز ۳۰ تا ۳۵ سال ۴۳ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۴۷ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۴۵ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۴۱ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۳۰ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۱۷ نفر ، ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۱ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال یک نفر و ۷۱ تا ۷۵ سال یک نفر هستند.

وی ادامه داد: به لحاظ شغلی نیز پزشک ۹ نفر، فرهنگی ۱۰ نفر، کارمند ۸۴ نفر، بازنشسته ۳۱ نفر، استاد دانشگاه ۲۶ نفر، بیکار یک نفر،روحانی ۹ نفر، شغل آزاد ۳۹ نفر، وکیل یا قاضی ۷ نفر و نماینده مجلس ۴ نفر و سایر موارد ۱۶ نفر هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: در ۲۱ دی‌ماه فرایند تایید یا رد صلاحیت‌ها اعلام خواهد شد و نهایی است و داوطلبان می‌توانند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند که ۱۰ روز تا ۱۱ بهمن ماه مهلت پاسخ شورای نگهبان خواهد بود.

وی ادامه داد: نهایتا ۲۲ بهمن ماه اعلام قطعی نامزدها توسط وزارت کشور است که به فرمانداری‌ها اعلام خواهد شد و بلافاصله از ۲۳ بهمن آگهی اسامی نامزدهای تایید شده توسط فرمانداران اعلام و تبلیغات انتخاباتی از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه خواهد بود و یکم اسفندماه ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی و دوم اسفند ماه نیز برگزاری انتخابات خواهد بود.

ترحمی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس دهم ۵۵۹ شعبه ثابت و ۱۶۲ شعبه سیار داشتیم بیان کرد: پیش بینی می‌شود در این دوره از انتخابات ۷۵۵ شعبه اخذ رای در استان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha