ارتقا آگاهی‌ جامعه با طرح «هر مسجد یک حقوقدان» دنبال می‌شود
کد خبر: 3862619
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

ارتقا آگاهی‌ جامعه با طرح «هر مسجد یک حقوقدان» دنبال می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: در دوره جدید و تحول دستگاه قضا، ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی آحاد جامعه، با ارتباط بیشتر حقودانان با مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، دنبال می‌شود.

هدف طرح به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد اظهار کرد: در دوره جدید و تحول دستگاه قضا، ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی آحاد جامعه، با ارتباط بیشتر حقودانان با مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، دنبال می‌شود.

عرشیان افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که دستگاه قضایی سال‌هاست با آن روبرو شده، کثرت و تراکم روزافزون پرونده‌ها است که اثر محتوم آن معضلاتی مانند اطاله دادرسی است که گریبانگیر دستگاه قضایی شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح و حسب نظر رئیس قوه قضائیه و بر اساس سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات قضایی مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قوه قضاییه قرار گرفته است.

این مقام قضایی حضور حقوقدانان بسیجی را در مساجد و ارتباط بیشتر آنان با مردم را یک امر مقدس و معروف دانست و ابراز کرد: حضور حقوقدانان در محلات و در بین مردم می‌تواند به شناسایی و حل و فصل مشکلات و معضلات عمومی - حقوقی مردم منجر شود و از شکل گیری برخی جرائم، تخلفات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری نماید.

عرشیان افزود: انجام کار گروهی که با حضور قضات، وکلاء و کارشناسان بسیجی تحت عنوان طرح هر مسجد یک حقوقدان متجلی می‌شود، می‌توانند در ایجاد صلح و سازش و همچنین پیشگیری از وقوع جرم مؤثر باشد.

وی معاونت فرهنگی قوه قضائیه را به عنوان یک نهاد حکومتی برای هماهنگی اجرای این طرح معرفی کرد و گفت: هدف این طرح این است که حقوقدان در سراسر کشور با کمک ائمه جماعات، یک خدمت بزرگ و خدا پسندانه را به مردم ارائه دهند و دانش حقوقی مردم ارتقا بخشند.

معاون فرهنگی دادگستری با توجه به دستورالعمل اجرایی طرح فرهنگی «هرمسجد یک حقوقدان» به اهداف عالی این طرح اشاره کرد و گفت: رشد و ارتقای فرهنگ حقوق مردم، آشنا کردن آنان با حقوق و وظایف شهروندی، صلح و سازش، حل اختلافات و دعاوی، ارتقای فرهنگ قانون گرایی و پرهیز از قانون گریزی، زمینه سازی برای تحکم بنیان خانواده وکاهش طلاق وافزایش اعتماد عمومی به دستگاه از اهدف این طرح است.

انتهای پیام
captcha