مشاوره تخصصی مذهبی؛ نیازمند ورود مبلغان دغدغه‌مند و متخصص
کد خبر: 3863663
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

مشاوره تخصصی مذهبی؛ نیازمند ورود مبلغان دغدغه‌مند و متخصص

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به وجود بحران در حوزه مشاوره تخصصی مذهبی گفت: در این حوزه نیازمند ورود مبلغان و مبلغات دغدغه مند و متخصص هستیم.

مشاوره تخصصی مذهبی؛ نیازمند ورود مبلغان دغدغه‌مند و متخصصبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 21 آذرماه در دیدار با ائمه جمعه شهرستان اشکذر اظهار کرد: ایجاد بستر لازم جهت حضور مبلغان بومی مقیم در سایر نقاط کشور در زادگاه‌های خود به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی از برنامه‌های این اداره کل است و این اقدام همراهی مسئولان هر شهرستان را می‌طلبد.

وی با اشاره به وجود بحران در حوزه مشاوره تخصصی مذهبی افزود: در این حوزه نیازمند ورود مبلغان و مبلغات دغدغه مند و متخصص هستیم.

نجیمی از اعتبار روحانیت در بین مردم به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی یاد کرد و گفت: روحانیون جوان باید قدر این میراث به جای مانده از گذشتگان را بدانند و آن را قوی‌تر به دست نسل آینده بسپارند.

وی با اشاره به تغییر ذائقه مردم تصریح کرد: نیاز امروز جامعه روحانیون متخصص در عرصه‌های مختلف، مخاطب شناس، زمان شناس و ... است تا بتواند به خوبی با مردم ارتباط برقرار کرده و مفاهیم و آموزه‌های دینی را منتقل کند.

نجیمی بر لزوم تقویت نماز مدارس تاکید کرد و افزود: حمایت ازحضور مبلغان فعال و دغدغه مند در حوزه دانش آموزی از برنامه‌های این اداره کل در سال آینده خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدرضا طالبیان، امام جمعه اشکذر نیز بر لزوم توجه به فعالیت‌های تبلیغی در روستاها تاکید کرد و گفت: در خصوص مدت حضور روحانیون در روستاها باید ساز و کاری فراهم شود تا مبلغان در فعالیت‌های تبلیغی خود با یکنواختی روبرو نشوند.

وی با اشاره به جایگاه منبر و خطابه در آموزه‌های دینی افزود: در منابر باید مطالبی بیان شود که منتصب به حوزه دین و برخاسته از لسان قرآن و حدیث باشد.

طالبیان بر لزوم به روز بودن مبلغان و مبلغات تاکید کرد و گفت: روحانیون باید آشنا به شرایط زمان و حساس نسبت به مسائل روز کشور باشند .

انتهای پیام
captcha