مساجد و هیئات پایگاهی برای حل مشکلات مردم محله باشند
کد خبر: 3863664
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

مساجد و هیئات پایگاهی برای حل مشکلات مردم محله باشند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مساجد و هیئات باید با ورود به خدمات اجتماعی پایگاهی برای حل مشکلات مردم در هر محله باشند.

مساجد و هیئات پایگاهی برای حل مشکلات مردم محله باشندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 21 آذرماه در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان اشکذر  از هیئات و مداحان به عنوان دو بازوی توانمند این سازمان در حوزه مسائل فرهنگی و تبلیغی یاد و اظهار کرد: ارتباط موثر با این دو تشکل در مرکز استان و شهرستان‌ها از اولویت‌های برنامه‌ای این اداره کل است.

وی با بیان اینکه مساجد و هیئات تنها نباید به نمازو سینه زنی اکتفا کنند افزود: مساجد و هیئات باید با ورود به خدمات اجتماعی پایگاهی برای حل مشکلات مردم در هر محله باشند.

نجیمی تصریح کرد: اعتبار اجتماعی مساجد و هیئات سرمایه عظیمی است که می توان در حل بسیاری از امور اجتماعی مربوط به اهالی محل از آن بهره برد.

وی افزود: باید در حوزه مسائل فرهنگی و دینی به تجربیات گذشتگان خود مراجعه کنیم که چگونه با استفاده از ظرفیت مساجد اقشار مختلف را به این پایگاه‌های عظیم مردمی جذب و نیازهای آن‌ها را مرتفع می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم ایجاد درآمد پایدار در حوزه مسائل دینی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید به حل این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم تا نسل‌های آینده هچون ما با چالش‌های امروز در فعالیت‌های فرهنگی روبرو نباشند.

وی با حضور در جمع روحانیون شهرستان اشکذر نیز با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به روحانیون نقش پدری بر عهده دارد و تمام هم و غم خود را جهت پیگیری امور روحانیون و حل مشکلات آنها به کار می‌گیرد گفت: اما از طرف دیگر سازمان باید در مقابل امور مربوط به روحانیون سنگ صبور مردم بوده و با میانجگری برخی اختلاف نظرهای موجود را حل کند.

نجیمی ساماندهی حضور ائمه جماعات درمساجد را از برنامه‌های کمیته رسیدگی به امور مساجد استان اعلام کرد و افزود: برای ائمه جماعات مساجد حکم یک ساله صادر و پس از اتمام آن در صورت رضایت امام جماعت و هیئت امناء مسجد این حکم قابل تمدید خواهد بود.

وی به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد منتخب استان اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا می‌شود.

نجیمی بر لزوم حفظ ذی طلبگی توسط روحانیون تاکید کرد و افزود: خانواده طلاب نیز باید وارد میدان شده و در کنار همسران خود در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی الگو و پیشتاز جامعه باشند.

انتهای پیام
captcha