بیش از 20 هزار یزدی آموزش زندگی خانواده را فرا گرفتند
کد خبر: 3863673
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

بیش از 20 هزار یزدی آموزش زندگی خانواده را فرا گرفتند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اجرای طرح زندگی- خانواده ویژه زوجین در آستانه زندگی مشترک گفت: تاکنون 20 هزار و 870 نفر آموزش زندگی خانواده دیده‌اند.

بیش از 20 هزار یزدی آموزش زندگی خانواده را فرا گرفتندبه گزارش ایکنا از یزد به نقل ازبهزیستی یزد، محمدعلی عطابخش، مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه آموزش افراد در آستانه ازدواج در گذشته با موضوع پزشکی بود اظهار کرد: بهزیستی با توجه به افزایش طلاق و آسیب‌های اجتماعی اقدام به اجرای طرح آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان در آستانه زندگی مشترک کرد.

وی افزود: این طرح در ابتدا 4 ساعته و بعد با توجه به اثربخشی آن 6 ساعته شد.

عطابخش با اشاره به مهم بودن این دوره‌ها برای بهزیستی گفت: با برگزاری دوره آموزش مهارت‌های زندگی، فرزند پذیری، پیش از ازدواج و پیشگیری از معلولیت‌ها؛ امکان کاهش طلاق، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده و فرزند طلاق که پیش از این وارد چرخه بهزیستی می شد، تا حد بسیاری ممکن بود.

وی در خصوص اجرای طرح زندگی- خانواده ویژه زوجین در آستانه زندگی مشترک گفت: این طرح به آموزش 16 ساعته زوجین معرفی شده از سوی دفاتر ثبت ازدواج می‌پردازد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد یادآور شد: از ابتدای خرداد 96 تا پایان شهریور 98 تعداد 20 هزار و 870 نفر آموزش زندگی خانواده دیده اند.

انتهای پیام
captcha