انتخاب برترین قاری مجلسی و مردمی در یزد
کد خبر: 3863712
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

انتخاب برترین قاری مجلسی و مردمی در یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طی مراسمی که در بیت‌الشهدا یزد و با حضور جمعی از اقشار مختلف برگزار شد، تعداد ۸ نفر از قاریان برتر یزدی به تلاوت پرداخته و برترین قاری از نگاه مردمی انتخاب شد.

برترین قاری مجلسی و مردمی در یزد انتخاب شدبه گزارش ایکنا از یزد، چهاردهمین جشنواره «تلاوت‌های مجلسی» در استان یزد پنج‌شنبه شب، ۲۱ آذرماه با حضور اقشار مختلف و فعالان قرآنی استان در محل بیت الشهدا یزد برگزار شد.

محمدحسن حسن‌زاده، دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان یزد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: این جشنواره برای دومین بار در یزد برگزار می‌شود و امسال از 12 قاری برای حضور در این جشنواره دعوت شد .

وی ادامه داد: این قاریان از بین قاری برتر و منتخب استان یزد انتخاب شدند که در نهایت تعداد هشت نفر در این جشنواره حضور یافتند.

حسن‌زاده گفت: هدف از برگزاری این جشنواره انتخاب قاری برتر از دید و نگاه مردم است و در این جشنواره همه این قاریان تلاوت کرده و طی برگه‌های رای که بین مردم توضیح می‌شود، برترین قاری انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حضور در چهاردهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی و انتخاب برترین قاری از آقایان امیرحسین انواری، محمد جواد برخورداری، محمد بیکی، علی پروا، حسین دستجردی، محمدرضا زارع شاهی، مهدی شایق، محمد کریمی نیا، منصور گل محمدی، امیرعباس مزیدی، مصطفی میرزایی  و محمد دهقان چناری دعوت شد.

این قاری برجسته استان و کشور بیان کرد: در نهایت آقابان برخورداری، محمدرضا زارع شاهی، مصطفی میرزایی و محمد دهقان چناری در این حشنواره شرکت نکردند و رقابت بین 8 قاری دیگر انجام شد.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان یزد گفت: با توجه به رای گیری که بین حضار صورت گرفت محمد کریمی نیا به عنوان قاری برتر مردمی و مجلسی استان یزد در سال 98 انتخاب و جهت مسابقات مردمی که دی ماه سال جاری در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

وی بیان کرد: همچنین مهدی شایق به دلیل اینکه حائز رتبه بین المللی در مسابقات قرائت قرآن شده لذا ایشان نیز به عنوان دومین قاری از استان یزد در این مسابقات حضور خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha