امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری جهاددانشگاهی اصفهان و مؤسسه صلح از طریق گردشگری
کد خبر: 3863896
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری جهاددانشگاهی اصفهان و مؤسسه صلح از طریق گردشگری

گروه اجتماعی ــ تفاهم‌نامه‌ای میان جهاددانشگاهی واحد اصفهان و مؤسسه صلح از طریق گردشگری به منظور گسترش فعالیت‌های گردشگری برای ارتقای صلح منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری جهاددانشگاهی اصفهان و موسسه صلح از طریق گردشگریبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، محمود مراثی هنگام امضا تفاهم نامه میان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و موسسه صلح از طریق گردشگری، اظهار کرد: ایران و مردم ایران همیشه پایبند به صلح بوده و هستند و این مردم هیچ‌گاه آغازگر جنگی نبوده‌اند، پس اگر برای صلح گامی برداشته می‌شود بی شک ایرانی‌ها از مهمترین اضلاع آن در دنیا هستند.

وی افزود: انتخاب اصفهان به عنوان نوک پیکان گردشگری ایران برای آغاز حرکت ایجاد صلح از طریق گردشگری انتخابی به جا بوده است و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با گروه‌های پژوهشی و مطالعاتی که در زمینه گردشگری دارد در کنار این موضوع خواهد ایستاد و کمک خواهد کرد، چراکه گردشگری صنعتی مهم و نقطه‌ای طلایی برای کشور و اصفهان به حساب می‌آید.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: گروه مطالعات گردشگری شهر و منطقه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به دنبال ارتباطات بین‌المللی و بهبود مفاهیم بین‌المللی گردشگری در شهر اصفهان است و این تفاهم نامه در واقع یکی از این راه‌های ارتباط بین‌المللی برای شهر اصفهان به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی یک شبکه گسترده پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در سراسر کشور است که با داشتن 41 واحد می‌تواند صلح از طریق گردشگری را در سراسر کشور دنبال کند و ارتباط جهاد دانشگاهی با موسسه صلح از طریق گردشگری قطعا به گسترش صلح و به گسترش گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.

مراثی تأکید کرد: بحث در خصوص گردشگری و گسترش آن به خصوص در شهری مثل اصفهان نباید فقط به تفاهم‌نامه ختم شود بلکه باید عملیاتی شده و اجرای آن را ببینیم به همین خاطر جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در خصوص طرح‌های گردشگری به دنبال عملیاتی کردن آن است و محکم پشت طرح‌های عملیاتی می‌ایستد.

همچنین در این مراسم رضا سلطانی، مسئول روابط بین الملل موسسه جهانی صلح از طریق گردشگری اظهار کرد: این موسسه 33 سال در دنیا قدمت دارد و در کشورهای مطرح دنیا در موضوع گردشگری یک سفیر دائم دارد، این سفیر که با نام سفیر صلح وگردشگری از او یاد می‌شود بسترهای گردشگری را برای مقاصد پر مخاطب فراهم کرده و به واسطه آن فعالیت‌های صلح از طریق گردشگری را نیز دنبال می‌کند.

وی افزود: گردشگری در دنیا یک مفهوم سبز چه از نظر زیست محیطی و چه از نظر ارتباطی است چراکه کارشناسان معتقد هستند زمانی که انسان‌ها با یکدیگر تماس برقرار می‌کنند شکل قضاوت ناآگاهانه آنها از بین می‌رود و واقعی تر به مسائل نگاه می‌کنند.

مسئول روابط بین‌الملل موسسه جهانی صلح از طریق گردشگری تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه ایرانی‌ها مردمی مهمان‌نواز هستند پروپاگاندای رسانه‌ای نا جوانمردانه گردشگری ایران را مورد آسیب قرار داده است و این صلح از طریق گردشگری می‌تواند جلوی این پروپاگاندا بایستد.

سلطانی ادامه داد: امروز برای مثال در سریلانکا پس از جنگ شاهد حضور چند صد برابری گردشگر هستیم که موجب شده تا گروه‌های مسلح این کشور نزاع را کنار گذاشته و به گردشگری بپردازند.

وی تأکید کرد: ایران با تبادل گردشگر می‌تواند واقعیت کشور خود را به دنیا نشان دهد و ارزش معنوی توریست خود را بیشتر کند. این موسسه یک برند مهم در دنیا محسوب می‌شود و می‌تواند ایران را در نمایشگاه‌های لندن، برلین، چین و .... بیش از پیش حمایت کند و به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی نیز اعتباری بدهد.

یادآوری می‌شود که موسسه صلح از طریق گردشگری یک موسسه غیر دولتی بوده که 34 سال در دنیا فعالیت کرده تا بتواند مفهوم صلح را ترویج دهد. این موسسه یک تفاهم‌نامه با موزه جنگ در تهران امضا کرده که براساس این تفاهم نامه موزه جنگ تهران به موزه صلح تغییر نام داده است.

انتهای پیام
captcha