یادگیری مبتنی بر پروژه در پیش‌دبستانی‌های یزد اجرایی می‌شود
کد خبر: 3864936
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

یادگیری مبتنی بر پروژه در پیش‌دبستانی‌های یزد اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برای اولین بار در کشور یادگیری مبتنی بر پروژه در دوره پیش‌دبستانی در این استان اجرایی شده و با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر از بسته یادگیری با عنوان رویش رونمایی خواهد شد.

یادگیری مبتنی بر پروژه در پیش دبستانی‌های یزد اجرایی می‌شودسعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش مبتنی بر پروژه و همچنین پرورش استعدادهای نوآموزان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد لذا برای اولین بار در کشور این طرح در استان یزد اجرایی شده و با تهیه جزوه‌های آموزشی با عنوان بسته رویش به معلمان پیش دبستانی آموزش‌های تخصصی ارائه شده است.

وی ادامه داد: 500 بسته با نام رویش بین مراکز پیش دبستانی توزیع شده و با توجه به اینکه فرزندان ما یک ایده در ذهنشان شکل می‌گیرد و با این طرح هر لحظه می‌توانند ایده‌ها و توانایی‌های ذهن خود را کامل کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برای هر پروژه نمایشگاهی برگزار می‌شود تا کودکان به زبان خود ایده‌های خود را عنوان کنند و با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارند و به اشتراک گذاری یافته‌ها توسط خود کودکان از ثمرات این ایده است.

بهادرزاده ادامه داد: برای اجرای یادگیری مبتنی بر پروژه در دوره پیش دبستانی 16 ساعت دوره آموزشی برای مربیان اجرا شده که از شهریورماه این طرح آغاز شد و همچنین چهار ساعت دوره آموزشی برای مدیران و هشت هزار نفر از اولیا به مدت ده روز برگزار شد.

وی افزود: فردا چهارشنبه با حضور حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شورای معاونان اداره کل تشکیل و همایش تخصصی مدیران ابتدایی با حضور کلیه مدیران مدارس نواحی یک و دو و معاونان آموزش ابتدایی، ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برگزار خواهد شد، همچنین نمایشگاه نوآموزان پیش دبستانی در خصوص یادگیری مبتنی بر پروژه با حضور معاون وزیر در مرکز پیش دبستانی امام موسی کاظم (ع) افتتاح خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد: در روز پنجشنبه نیز همایش سرگروه‌های آموزشی استان یزد با حضور کلیه سرگروه‌های آموزشی نواحی و مناطق 14 گانه استان با حضور 200 نفر برگزار می‌شود و در کنار آن نیز نمایشگاهی گشایش می‌یابد.

وی افتتاح اتاق بازی و یادگیری در مدرسه یاوری در قاسم آباد یزد را از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه معاون آموزش ابتدایی وزارت به استان یزد اعلام کرد و گفت: طبق تفاهم نامه انجام شده و دستورالعمل وزارت برای بازی و یادگیری در دوره اول ابتدایی بیش از 100 اتاق بازی و یادگیری در مدارس استان باید ایجاد شود که برای پیش دبستانی و پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی است و اولین اتاق بازی در دبستان یاوری ناحیه دو افتتاح خواهد شد.

بهادرزاده تصریح کرد: هدف از این طرح بازی نیست بلکه با توجه به نقش بازی در پرورش خلاقیت‌های جسمی و ذهنی کودکان تصمیمی گرفته شد تا این اتاق‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha