رشد 13 درصدی بازدید گردشگران خارجی از حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز
کد خبر: 3865352
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱

رشد 13 درصدی بازدید گردشگران خارجی از حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی اوقاف فارس با بیان اینكه در سال گذشته 70 هزار گردشگر خارجی از حرم علی‌بن حمز(ع) شیراز بازدید كرده‌اند، گفت: این میزان بازدید در سال جاری 13 درصد افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این اداره‌كل در نمایشگاه حضوری فعال دارد، گفت: در غرفه‌های اوقاف ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینكه استان فارس با دارا بودن بیش از ١٤٠٨ امامزاده و بقعه متبركه جایگاه ویژه‌ای را در از این حیث در سطح كشور دارد، افزود: حضور گردشگر و توریست در كشورمان بیشتر جنبه فرهنگی دارد.
صفری گرائی ادامه داد: با توجه به اینكه بقاع متبركه فارس جنبه تاریخی هم دارند یعنی از نظر معماری ایرانی ـ اسلامی معماری بی نظیری در آن‌ها به كار گرفته شده كه برای گردشگر قابل توجه است و در كنار این زیبایی، اقدامات اداره‌كل اوقاف فارس در چند سال اخیر سبب شده روح معنویت و پیام صلح دوستی دین مبین اسلام و جایگاه این اماكن در باورهای دینی ما به گردشگران خارجی انتقال پیدا كند.
معاون فرهنگی اوقاف فارس گردشگران خارجی كه از بقاع متبركه استان بازدید می‌كنند را یك سفیر فرهنگی برای كشور دانست و گفت: اقدامات گردشگری در حرم مطهرحضرت علی‌بن حمزه(ع)، این حرم مطهر را در طی چهار سال گذشته به قطب گردشگری مذهبی برای گردشگران خارجی تبدیل كرده است.
وی اضافه كرد: بر اساس آمار ورودی میزان گردشگران خارجی به این حرم مطهر در سال 95 از 13 هزار نفر به 70 هزار نفر در سال 97 رسیده است و سال جاری نیز این میزان رشد 13 درصدی داشته است.
صفری گرائی بیان كرد: این میزان از ورود و توجه گردشگران خارجی به اماکن مذهبی نشان‌دهنده جایگاه و رویکرد اجتماعی و فرهنگی به این صنعت و نقش فعال اداره اوقاف و امور خیریه و دفتر گردشگری مذهبی آستان مقدس حضرت علی‌بن حمزه(ع) است.

انتهای پیام
captcha