تبعیت از ولایت و خدمت به مردم؛ وجه مشترك وصیت‌نامه‌های شهدا
کد خبر: 3865356
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
سیف:

تبعیت از ولایت و خدمت به مردم؛ وجه مشترك وصیت‌نامه‌های شهدا

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان بسیج عشایر كشور با بیان اینكه تمام شهدا، شهادت را انتخاب كرده بودند، وجه مشترك وصیت‌نامه‌های شهدا را حفظ نظام جمهوری اسلامی، خدمت به مردم و تبعیت از ولایت فقیه برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار نصرت‌الله سیف، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور عصر پنج‌شنبه، 28 آذرماه در یادواره 2 هزار شهید عشایر استان فارس كه در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: هیچ شهیدی، شهید نشد جز اینکه خودش خواست.
وی با تأكید بر اینكه تمام شهدا، شهادت را انتخاب كردند‌، افزود: وصیت تمام شهدا، حفظ نظام جمهوری اسلامی، تابعیت از ولی فقیه و خدمت به مردمی بود كه انقلاب كردند و می‌توانیم این موارد در وصیت‌نامه‌های آنان مشاهده كنیم.
سیف با بیان اینكه این انقلاب به راحتی دست نیامده است كه بخواهیم به راحتی آن را از دست بدهیم، بلكه به خاطر حفظ آنان هزاران شهید تقدیم شده است، گفت: سئوالی كه مطرح می‌شود این است كه ما انقلاب كردیم و چرا آمریكا اینقدر با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی می‌كند و یكی پس از دیگری بر علیه این نظام توطئه می‌چیند.

مسائل قبل و بعد از انقلاب را برای جوانان بازگو كنیم
رئیس سازمان بسیج عشایر كشور از بزرگترها و پیشكسوتان خواست تا مسائل قبل از انقلاب را برای جوانان بازگو كنند، گفت: باید برای جوانان خود توضیح دهیم كه قبل از انقلاب وضعیت كشور چگونه بوده است و این انقلاب، كشور ایران را به كجا رسانده است آن هم با وجود مشكلات فراوانی كه دشمن برای او ایجاد كرده است.
وی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه دنیا بین دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و هیچ کشوری در دنیا اجازه نداشت كه مستقل باشد یعنی یا زیر پرچم آمریکا یا زیر پرچم شوروی باید می‌بود و کشور ایران هم مستثنی از این قضیه نبود كه در آن زمان ایران زیر چتر آمریكا قرار داشت.
سیف با بیان اینكه در قبل از انقلاب 86 هزار مستشار آمریكایی در ایران حكومت می‌كردند، گفت: در آن زمان دو مدیریت در كشورمان حاكم بود یكی مدیریت نظامیان و دیگری مدیریت سیاسی كه هر دو به دست آمریكا بود.
این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری اینكه مدیر ارشد کشور آمریکا که همه مسائل دفاعی و امنیتی کشور ما را طراحی می‌کرد فردی به نام ژنرال هایزر بود،‌ گفت: هایزر می‌گوید هر کاری کردم که بتوانم اعتماد به نفس به نیروهای امنیتی و دفاعی ایران دهم نتوانستم و همه منتظر بودند که من به آن‌ها چه می‌گویم و این وضعیت آن روز جامعه ایران بود.
وی با بیان اینكه آمریکا هایزر را مأمور کرد که نگذارد انقلاب اسلامی پیروز شود، گفت: سلیمان نیز سفیر آمریکا در ایران بود و هیچ دهیار، بخشدار، فرماندار، وکیل و وزیری در این کشور بدون اجازه سلیمان جابخ‌جا نمی‌شد كه همگی نشان از تسلط آمریكا بر ایران داشت.
رئیس سازمان بسیج عشایر كشور با تصریح اینكه در آن زمان دولت تنها به چند شهر كشور توجه داشت و بقیه شهرها و روستاهای كشور از هرگونه امكاناتی محروم بودند، گفت: در دوران طاغوت ستمشاهی چیزی به نام دانشگاه، آب آشامیدنی، بیمارستان، جاده آسفالته، مخابرات،‌ تلویزیون وغیره در اكثر شهرستان‌های كشور وجود نداشت و آمار باسوادی در ایران 27 درصد بود.
وی گفت: انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی در ایران به پیروزی رسید یعنی ایران می‌خواست نه زیر چتر شوروی باشد نه آمریكا و حكومتی به نام جمهوری اسلامی بر پایه مردم ایران در این كشور پایه‌ریزی شد كه آمریكا از همان روز اول تلاش كرد تا این انقلاب پیروز نشود.
سیف با بیان اینكه توطئه‌های آمریكا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و تمام توان خود را در این راه به‌كار گرفتند، گفت: آمریكا در آن زمان تلاش زیادی كرد تا رهبر انقلاب را بزند اما موفق نشد لذا تلاش كرد تا این انقلاب را منحرف كند بنابراین فرد نفوذی به‌نام بنی‌صدر را مأمور و بر مردم ایران قالب كرد.

نفوذ، یكی از كدهای دشمن است
رئیس سازمان بسیج عشایر كشور ادامه داد: نفوذ در كشور، یکی از کدهای دشمن است و باید مراقب باشیم دشمن از هر راهی دنبال ضربه زدن به این انقلاب است، زیرا کشور جمهوری اسلامی یکی از کشورهایی است که در حساس‌ترین نقطه جهان قرار گرفته است و مرکز جهان اسلام و یك كشور شیعه است كه تأثیر مدام بر جهان دارد پس با این كشور همواره مقابله می‌كند.
وی یادآور شد: آمریكا بنی‌صدر را به این کشور قالب کرد و طوری این فرد را بزك كردند كه ملت هم به اشتباه به او رأی داد و نتیجه آن هم ایجاد ناامنی در استان‌ها بود و در غائله‌های متعددی در آن زمان در نقاط مختلف كشورمان راه افتاد.
سیف با بیان اینكه در آن زمان 17 هزار شهید توسط گروهك منافقین ترور شدند، گفت: به لطف خداوند و به‌همت مردم بصیر و حضور بسیجیان مخصوصاً عشایر غیور توانستیم تمام این غائله‌های كشور را شكست دهیم.

پیشگامی عشایر در مبارزه با ناامنی‌ها
وی با تصریح اینكه عشایر همواره در مبارزه با ناامنی‌ها پیشگام بوده‌اند، گفت: بعد از آن دشمنان با یك جنگ تمام عیار وارد عمل شدند، پس این سناریو را باید مراقب باشیم یعنی دشمن ابتدا از نفوذ و ایجاد ناامنی در كشور آغاز كرده و در نهایت یك جنگ تمام عیار را راه‌اندازی می‌كند.
رئیس سازمان بسیج عشایر كشور اظهار كرد: جلسه‌ای با حضور سران آمریكا، شوروی، آلمان، فرانسه و غیره در عربستان برگزار شد و از صدام خواستند تا به ایران حمله كند و به او تعهد دادند تا امكانات در اختیارش قرار دهند. همیشه در طول تاریخ وقتی دو کشور را به جان هم می‌اندازند یک ابرقدرت طرف این کشور و یک ابرقدرت طرف کشور دیگر را می‌گیرد تا سلاح‌های خود را بفروشند اما ایران در این جنگ تنها بود.
سیف با تأكید بر اینكه یكی از افتخارات عشایر این است كه اولین نیروهایی كه در مرزها وارد شده و با دشمنان مقابله كردند، نیروهای عشایر بودند، گفت: عشایر با نفرات ایل و طایفه خودشان در مقابل لشكرهای مكانیزه، پیاده و تانك‌های دشمن ایستادند و توانستند سرعت حركت و پیش‌روی دشمن را متوقف كنند.

تقدیم 10 هزار شهید عشایر به انقلاب
وی با بیان اینكه اولین شهدای دفاع مقدس از میان اقوام عشایر بود، گفت: یكی از افتخارات عشایر این است كه 10 هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی كردند.
سیف، نیروهای عشایر را یكی از مؤثرترین و موفق‌ترین نیروهایی كه در دوران دفاع مقدس باعث پیروزی كشور شدند، برشمرد و گفت: نیروهای عشایر، شجاع، غیور و جنگنجو و مرد شب‌های عملیات بودند و به لطف خدا توانستیم در جنگ هم پیروز شویم.
رئیس سازمان بسیج عشایر كشور در ادامه مسئولان را مورد خطاب قرار داد و گفت: اگر ایثارگری شهدا و خانواده‌های آنان، همچنین ایثارگری رزمندگان، جانبازان و آزادگان نبود، چیزی از ایران باقی نمانده بود زیرا دشمن می‌خواست این نظام را از ایران بگیرد و یك سرزمین سوخته تحویل دهد.
وی اضافه كرد: اگر ایثارگری شهدا و رزمندگان نبود هیچكدام از مسئولان بر سر این میزهای مسئولیت نبودند پس همه بدانیم مسئولیت‌هایی كه امروز در اختیار ماست، مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان است.

انتهای پیام
captcha