اقدامات جدی برای ارتقای امنیت روانی و نشاط اجتماعی انجام شود
کد خبر: 3865898
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
رحیمی:

اقدامات جدی برای ارتقای امنیت روانی و نشاط اجتماعی انجام شود

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با تأکید بر اهمیت حفظ آرامش جامعه گفت: باید برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی و همچنین تقویت نشاط در جامعه اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، یکم دی‌ماه در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با تاکید بر اینکه مصوبات ابلاغ شده از سوی این کارگروه صرفاً برای تکمیل صورت جلسه نیست، بر لزوم عملیاتی شدن این مصوبات از سوی دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون به رغم افزایش خودروها و ترددها شاهد کاهش سالانه مرگ و میر ناشی از تصادفات در استان فارس بوده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر استان فارس رتبه اول کاهش تلفات ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رحیمی با اشاره به اینکه عوامل انسانی، جادهای و وسیله نقلیه در تصادفات اثر گذار هستند، یادآور شد: بی تردید توجه به فرهنگ‌سازی در کاهش اثرگذاری عامل انسانی موثر است.

وی، نا آرامی روح و روان افراد را در وقوع تصادفات موثر دانست و با تاکید بر اینکه باید برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی و همچنین تقویت نشاط در جامعه اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد، گفت: افرادی که تلاش می‌کنند به هر نحوی مانع شادی‌های معقول و منطقی جامعه شوند باید بدانند از بین بردن نشاط در جامعه هنر نیست.

استاندار فارس، توسعه امکانات رفاهی در جاده‌ها را به عنوان عامل دیگری که در کاهش تصادفات نقش دارد مطرح کرد و افزود: استان فارس آمادگی لازم برای همکاری با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در این حوزه را دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه عقب ماندگی تاریخی راهها در استان فارس یکی از عوامل دخیل در تصادفات است، گفت: خوشبختانه در ۷ سال گذشته شاهد حرکتی جهشی در توسعه راه‌های استان بوده‌ایم و هم‌اکنون بزرگ‌ترین پروژه آزاد راهی جنوب کشور به طول ۲۲۵ کیلومتر در مسیر شیراز به اصفهان در حال اجرا است.

وی درباره سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده نیز گفت: اجرای این سند بی تردید امری مطلوب خواهد بود، چرا که وجود یک برنامه به رغم کاستی‌ها یا ایرادات احتمالی از بی برنامگی بهتر است و این امکان را فراهم می‌کند که پس از ارزیابی‌های انجام شده نواقص را متناسب با واقعیت‌های موجود رفع کنیم.

رحیمی با اشاره به اینک میانگین سنی جامعه در حال حرکت به سمت سالمندی است، افزود: آینده‌نگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم بی‌تردید معضلات و مشکلات سالمندان در آینده را کاهش خواهد داد.

استاندار فارس همچنین بر پیگیری موضوعات فرهنگی، اجتماعی، روحی، سلامت، بیمه‌های تکمیلی و پایه، بسترهای رفت مناسب رفت و آمد، ایجاد پارک‌ها و اندیشکده‌هایی که برای اوقات فراغت سالمندان برنامه‌های مناسبی تدوین کنند، به عنوان نیازهای جامعه سالمندی تاکید کرد.

رحیمی بیان کرد: علاوه بر توجه به بسترسازی‌های لازم احترام گذاشتن به سالمندان و جلوگیری از تنها ماندن در اوقات فراغت آن‌ها در بهبود کیفیت این دوره از زندگی موثر است.

استاندار فارس با اشاره به نقش تشکل‌های مردم نهاد تأکید کرد: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند در موضوع گفت‌وگو با سالمندان و ایجاد روحیه برای آن‌ها اثر گذار باشند

انتهای پیام
captcha