تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان مورد توجه جدی باشد
کد خبر: 3867166
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان مورد توجه جدی باشد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان در فعالیت‌های فرهنگی باید مورد توجه جدی باشد، گفت: معنویت همچون واکسنی دانش‌آموزان را در مقابل توطئه‌ها و حربه‌های دشمنان مقاوم می‌کند.

تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان مورد توجه جدی باشدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 7 دی ماه در نشست با مدیر و معاونان اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی استان از دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام یاد کرد و اظهار کرد: رسالت اتحادیه انجمن اسلامی تقویت روحیه انقلابی گری در دانش آموزان است.

وی به حوزه‌های مشترک فعالیت بین این اداره کل و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: هردو این دغدغه را داریم تا بتوانیم دانش آموزان را در مقابل آسیب‌ها و هجمه‌های دشمنان انقلاب واکسینه کنیم.

نجیمی با بیان اینکه باید در فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه دانش آموزی به بحث تقویت روحیه معنوی در بین دانش آموزان توجه جدی داشته باشیم تصریح کرد: معنویت همچون واکسنی نوجوانان و جوانان ما را در مقابل توطئه‌ها و حربه‌های دشمنان مقاوم خواهد کرد.

وی بیان کرد: استفاده از بسترمعنوی حاکم در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان فرصتی مناسب جهت جذب و هدایت آنان در جهت آرمان‌های نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به فعالیت 14 باب آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت استان تصریح کرد: دانش آموزان مدارس صدرا استان باید در حوزه فعالیت‌های اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی پیشگام باشند.

نجیمی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های مشترک بین انجمن اسلامی دانش آموزان و اداره کل تبلیغات اسلامی تاکید کرد و گفت: باید با شناخت این ظرفیت‌ها فعالیت‌های مشترکی را در حوزه مرتبط تعریف کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بر لزوم تقویت فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان تاکید کردو افزود: تقویت این فرهنگ می‌تواند به عنوان یک فعالیت مشترک بین متولیان این حوزه به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی استان و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

وی اعزام گروه‌های تبلیغی و اهتمام به بحث نماز جماعت درمدارس را از اولویت‌های این اداره کل دانست و افزود:ائمه جماعات درمدارس موتور تقویت روحیه معنویت در بین دانش آموزان هستند که باید با حمایت دستگاه‌های متولی آن‌ها را به فعالیت‌های بیشتر تشویق کنیم.

نجیمی از روحانیت به عنوان سرمایه اصلی این سازمان یاد کرد و گفت: به دنبال ایجاد یک جبهه در حوزه فعالیت‌های روحانیون هستیم به گونه ای که امور مردم هر محله توسط روحانی آن محله پیگیری و حل شود.

حسین میرشریف، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد نیز در این جلسه از طراحی منظومه فکری و تربیتی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی در کشور خبر داد و گفت: از این منظومه سیره فکری و تربیتی استحراج و به عنوان نقشه راه اتحادیه دانش آموزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی برگزاری مستمر جلسات هیئت دانش آموزی انصار المهدی، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، اجرای طرح سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز، برپایی نمایشگاه‌های دانش آموزی در مناسبت‌ها، مشارکت در برگزاری چهارشنبه‌های رضوی، فعالیت در حوزه مهارت آموزی و کار آفرینی، حضور در فعالیت‌های علمی ومشاوره ای را از جمله فعالیت‌های شاخص این اتحادیه دانست.

میرشریف با بیان اینکه اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان به عنوان دبیر تحقق بیاینه گام دوم انقلاب درنظام آموزش و پرورش انتخاب شده است بیان کرد: در همین راستا اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی استان نیز در حال طراحی عملیات جهت تحقق این بیانیه در آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام
captcha