تحویل ۵۰ واحد مسکن مددجویی سیل‌زدگان بردسکن
کد خبر: 3867387
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

تحویل ۵۰ واحد مسکن مددجویی سیل‌زدگان بردسکن

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس کمیته امداد بردسکن گفت: با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن و استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی و محلی ۵۰ واحد مسکن مددجویی روستایی و شهری تخریب شده از سیل طی مراسمی به مددجویان واگذار شد.

تحویل ۵۰ واحد مسکن مددجویی سیل‌زدگان بردسکنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی، سیدکاظم حسینی، رئیس کمیته امداد بردسکن در حاشیه برگزاری مراسم واگذاری ۵۰ واحد مسکن مددجویی روستایی و شهری با بیان اینکه بیشترین تخریب ایجاد شده مربوط به واحدهای روستایی است، گفت: در اثر سیل ایجاد شده در ابتدای امسال ۲۵۰ باب مسکن تخریب و به ۷۰۰ مسکن خسارت وارد شده بود.

وی با بیان اینکه اکنون مراحل ساخت واحدهای تخریب شده در حال انجام است، ادامه داد: از ۲۵۰ باب مسکن تخریب شده ۵۰ مورد آن شامل ۴۶ واحد روستایی و ۴ واحد شهری تکمیل و با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و به سرپرستان خانوار تحویل داده می‌شود و مابقی واحدها در حال انجام مراحل ساخت هستند.

رئیس کمیته امداد بردسکن بیان کرد: واحدهای احداثی با توجه به تعداد نفرات و میزان آورده مددجویان به متراژهای ۴۰، ۶۰ و ۸۰ متری ساخته و تحویل می‎شود، در روند ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده در اثر سیل علاوه بر کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مشارکت داشته است.

وی تصریح کرد: با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، تابش‌فر، رئیس بنیاد مسکن و رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی و محلی ۵۰ واحد مسکن مددجویی تخریب شده از سیل، طی مراسمی به مددجویان واگذار شد و از ۷۰۰ مورد مسکن نیازمند تعمیر ۷۰ درصد کار انجام شده و مابقی در حال انجام است.

حسینی با اشاره به اینکه خانوارهای آسیب‌دیده در اثر سیل به چرخه حمایتی کمیته امداد وارد شدند، افزود: این امر با دستور رئیس کمیته امداد و به موجب حمایت مالی و معنوی از این خانواده‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در مراسم افتتاح و تحویل خانه‌های احداث شده، به‌صورت نمادین یک واحد مسکن مددجویی به نمایندگی از ۵۰ واحد مسکن قابل افتتاح، به سرپرست خانواده تحویل می‌شود، افزود: این مسکن مددجویی در روستای سیف‌آباد شهرستان بردسکن برای خانواده‌ای ۴ نفره، در زمینی به مساحت ۶۰ مترمربع با ۸۰ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آورده خود مددجو ساخته شد.

رئیس کمیته امداد بردسکن یادآور شد: اکنون در شهرستان بردسکن کمیته امداد به ۳۹۰۰ خانوار با ۷ هزار نفر جمعیت خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha