خسارت ۵۷ میلیارد تومانی سیل به آثار تاریخی لرستان
کد خبر: 3867831
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

خسارت ۵۷ میلیارد تومانی سیل به آثار تاریخی لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از خسارت ۵۷ میلیارد تومانی سیل به آثار تاریخی این استان خبر داد و گفت: مرمت اضطراری پُل کشکان، پلدختر و کلهر آغاز شده است.

خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امروز، دهم دی‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به خسارت ۵۷ میلیارد تومانی سیل به آثار تاریخی لرستان، گفت: مرمت اضطراری پُل کشکان، پُل دختر و کلهر لرستان آغاز شده است.

وی با بیان این‌که مرمت پایه‌ها و آبکه شکن‌های پُل دختر در حال اجراست، ادامه داد: با وجود خسارت فراوانی که سیل امسال به آثار و بناهای تاریخی استان وارد کرده است تاکنون اعتباری بابت مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی و پُل‌هایی که در سیل دچار آسیب شدند، پرداخت نشده است.

ثبت ۵۴ اثر لرستان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در ادامه از ثبت ۵۴ اثر استان لرستان طی ۹ ماهه امسال در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و اظهار کرد: در راستای صیانت از آثار ملی و با پیگیری‌های صورت گرفته، این اداره‌کل اسناد و مدارک آثار را به‌منظور انجام مراحل قانونی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال می‌کند که در این خصوص طی ۹ ماهه امسال ۵۴ اثر از این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

قاسمی با بیان این‌که از این تعداد اثر ثبت شده ۳۵ اثر منقول، ۴ اثر غیرمنقول، ۹ اثر معنوی و ۶ اثر طبیعی بوده‌اند، اضافه کرد: پرونده چند اثر دیگر در حوزه‌های مختلف برای ثبت در فهرست ملی کشور در دستور کار قرار دارد؛ کما اینکه در مجموع استان ۲۵۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور دارد.

انتهای پیام
captcha