جان‌مایه قرآنی شخصیت سردار سلیمانی؛ سبب‌ساز مجاهدت‌های او در زندگی
کد خبر: 3869397
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

جان‌مایه قرآنی شخصیت سردار سلیمانی؛ سبب‌ساز مجاهدت‌های او در زندگی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب قرآن و مأنوس با آیات حق بود؛ روشن است اگر جان‌مایه‌اش قرآنی در شخصیتی وجود نداشته باشد، چهل سال مبارزه و مجاهدت محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی ضمن تسلیت شهادت جانسوز سردار، گفت: ایشان شخصی نیست که اگر بخواهیم درباره وی صحبت کنیم، نیازمند ارتباط نزدیک با ایشان باشیم. حاج قاسم چهره‌ای جهانی بود و من هم به عنوان یکی از ارادتمندان ایشان، اطلاعاتی درباره اخلاق، رفتار و مدیریت عالی و متعالی ایشان دارم. ایشان حقیقتاً مجسمه اخلاق اسلامی بودند، هر آنچه را که یک مسلمان از نظر اخلاقی باید دارا باشد، از قبیل تواضع، اخلاص، خداباوری، ولایت‌مداری و مردم‌داری و سایر فضائل اخلاقی، این شهید والامقام حداکثر آنها را داشت. به همین دلیل دل‌ها را با خود برد و نه فقط ایران، بلکه جهان در سوگ او نشست. نه‌ تنها مسلمان‌ها بلکه غیرمسلمان‌ها نیز از شهادت ایشان متأثر شدند و درباره ایشان ابراز احساسات و نسبت به جانیان این جنایت ضدبشری ابراز تنفر می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که مؤانست ایشان با قرآن چه میزان در رسیدن به این جایگاه مؤثر بود؟ اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب قرآن بود، به‌گونه‌ای که مأنوس با قرآن و در راه قرآن بود. واقعاً اگر فردی جان‌مایه‌اش قرآنی نباشد، نمی‌تواند بیش از چهل سال مبارزه و مجاهدت داشته باشد.

محمدحسنی تصریح کرد: درباره مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سردار شهید قاسم سلیمانی سخن گفته نشده است. ایشان بیش از چهل سال جوان مؤمن و مبارزی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از همان لحظات ابتدایی در صحنه حضور یافت. ایشان پرورش‌یافته قرآن بود که توانست این همه حماسه بیافریند و به رسالت دینی خود، جهاد در راه خدا، عمل کند.

نقش شهید سلیمانی در صدور فرهنگ انقلاب

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش درباره خدمات سپهبد سلیمانی در جبهه مقاومت و حمایت از مستضعفان اظهار کرد: خدمات ایشان حقیقتاً خیلی فراتر از گفتن در چند ثانیه و چند دقیقه است، اما آنقدر بدانیم که ایشان در صدور فرهنگ انقلاب و گفتمان انقلاب به جهان اسلام و بشریت، ستودنی و وصف‌ناشدنی است. ایشان تیپ زینبیون، فاطمیون، حیدریون و علویون را راه‌اندازی کرد و توانست محور مقاومت را با هم پیوند دهد. ما زمانی آرزو داشتیم که به کربلا برسیم و از آن طریق به قدس برویم. ایشان توانست با این مدیریت جهادی راه رسیدن به قدس را از کربلا هموار کند.

وی تأکید کرد: پیوند ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین به یکدیگر کار بزرگی بود که ایشان در سایه فرهنگ مقاومت به لطف خداوند انجام داد. این باقیات‌الصالحات ایشان هرگز از حافظه تاریخی ملت‌های دلداده محور مقاومت پاک نمی‌شود و همیشه چراغ راه خواهد بود.

محمدحسنی درباره جنایت آمریکا اظهار کرد: ذات این رژیم تروریستی است. چنانکه به هواپیمای 200 نفری ایران در خلیج فارس شلیک کرد، هواپیمایی که در آن زنان و کودکان حضور داشتند. بی‌رحمی و ترور در ذات، ماهیت و هویت رژیم آمریکاست. البته آنها این کار را کردند که قاسم سلیمانی را تمام کنند، پرونده قاسم سلیمانی را ببندند، غافل از اینکه تا پیش از این حاج قاسم سلیمانی یک نفر بود، اما از این به بعد قاسم سلیمانی میلیون‌ها نفر شده است.

جان‌مایه قرآنی شخصیت سردار سلیمانی؛ سبب‌ساز مجاهدت‌های او در زندگی

شهادت سلیمانی تکثیر تفکر و مکتب ایشان را کلید زد

وی تأکید کرد: قطعاً روزی آمریکا به این نتیجه می‌رسد که ای کاش قاسم سلیمانی را به شهادت نمی‌رساند تا همین یک نفر بماند؛ چراکه با به شهادت رساندن قاسم سلیمانی زمینه تکثیر فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی را کلید زده است و از این به بعد قاسم سلیمانی حضورش مقتدرانه‌تر از زمان پیش از شهادتش خواهد بود.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش درباره دادخواهی و فریاد انتقام جهانیان برای این ترور، اظهار کرد: انتقام حق طبیعی ملت ایران است و در این زمینه نه تنها ایران اسلامی بلکه محور مقاومت و آزادی‌خواهان (همانطور که گفته‌ام حتی غیرمسلمان‌ها نیز در این باره مدعی‌اند) خواستار این امر هستند. طبعاً باید دو کار انجام شود، یکی انتقام متناسب با این جنایت آمریکاست. قطعاً آنان پشیمان خواهند شد و ملت ایران و محور مقاومت انتقام سختی از آمریکا می‌گیرد و اقدام دیگر، حقوقی و دیپلماتیک است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر آن را دنبال می‌کنیم و اگر ما هم این کار را نکنیم، آزادی‌خواهای جهان از پا نخواهند نشست، هر چند ما به عنوان پرچمداران این حرکت پیشاپیش آنها حرکت می‌کنیم و ادعای احقاق حق خون پاک این شهید را حتماً رهبری می‌کنیم، ان‌شاءالله.

سردار قاآنی جزء نخبگان نظامی کشور است

محمدحسنی درباره سردار قاآنی و با اشاره به اینکه وی حاج قاسم سلیمانی دوم است، تأکید کرد: همانطور که گفتم این کشور از سلیمانی‌ها پر است و از این به بعد بیشتر خواهد شد. سردار قاآنی یکی از سردارهای دانشمند، شجاع و تئوریسین فوق‌العاده نظامی و مجرب است. او تجربه هشت سال دفاع مقدس و جانشینی شهید سلیمانی در محور مقاومت را دارد و جزء نخبگان نظامی کشور محسوب می‌شود که الحمدلله پرچم محور مقاومت را در فرماندهی سپاه قدس عهده‌دار شده است و همه خواهند فهمید که به نحو احسن همان راهی را که شهید پی گرفته بود، این فرمانده پی گرفته است.

انتهای پیام
captcha