ضرورت معرفی خدمات سردار سلیمانی با زبان هنر
کد خبر: 3870015
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

ضرورت معرفی خدمات سردار سلیمانی با زبان هنر

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: هنرمندان مجاهدت‌ها و دستاوردهای سردار دل‌ها و مدافع امنیت ملی و منطقه را با آثار هنری و ادبی فاخر به جهان معرفی کنند.

هنرمندان مجاهدت‌های سردار سلیمانی را به جهان معرفی کنندبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد، امروز، 17 دی ماه در نشست شورای طرح و برنامه این نهاد با اشاره به خدمات و مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تقویت جبهه مقاومت، مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و امنیت در منطقه اظهار کرد: اکنون خون پاک آن شهید عالی‌مقام و همرزمانش روح تازه‌ای در درخت مقاومت دمیده و آن را تنومندتر و استوارتر ساخته است.

رئیس حوزه هنری یزد افزود: به یقین خون مطهر سردار پرافتخار جبهه مقاومت، پاسخ یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا و سردمداران کاخ سفید را خواهد داد و موجب بیداری و پیروزی ملت‌های ستمدیده و گرفتار در چنگال استکبارخواهد شد.

وی با بیان این که همواره جامعه هنری بویژه هنرمندان دغدغه‌مند و انقلابی با آثارشان مروج راه شهدا و آرمان‌های انقلاب بوده و هستند بیان کرد: هنرمندان، فارغ از هر جناح و گرایشی، رشادت‌ها‌، ایثار، مجاهدت‌ها و دستاوردهای سردار دلها و مدافع امنیت ملی و منطقه که نماد ایثار، مقاومت، بصیرت و مردم‌داری است را در قالب آثار هنری و ادبی فاخر به منطقه و جهان معرفی کنند.

رئیس حوزه هنری یزد بر ادامه راه و آرمان سردار رشید اسلام و ایران تأکید کرد و ادامه داد: حاج قاسم در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم پیش‌قراول بود و پس از شهادت نیز شاگرانش و پیروان جبهه مقاومت راهش را با قوت بیشتر ادامه خواهند داد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.»

کوچک‌زاده با بیان این که سردار سلیمانی سرباز مردم و جبهه حق و مطیع امر ولایت بود اظهار کرد: برای او در دفاع از مظلوم، رنگ، مذهب و جناح مطرح نبود. فقط به وظیفه و تکلیف خود که همانا وحدت و انسجام امت اسلام، مبارزه با تروریسم و رهایی آزادگان جهان از یوغ استعمار و استکبار بود عمل می‌کرد و سرانجام در این راه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

رئیس حوزه هنری استان افزود: هرچند به ظاهر آن شهید گرانقدر در میان ما نیست ولی همچنان زنده است و روح بلند او و سایر شهدا، مددکار این مردم و انقلاب خواهد بود.

وی با بیان این که دشمن از ترس تبعات این اقدام نابخردانه و جاهلانه‌ی خود، دست به اقدامات مختلف می‌زند و از طریق سینما، رسانه‌ها و فضای مجازی می‌کوشد تا این اشتباه استراتژیک را توجیه کند، تصریح کرد: در این هیاهوی تبلیغاتی و رسانه‌ای، همه ما باید مواظب باشیم، آب به آسیاب دشمن نریزیم و در دام او گرفتار نشویم.

این فعال فرهنگی هنری، ایجاد رعب و ترس را ابزار اصلی دشمن دانست و ادامه داد: باید با استفاده از زبان و ابزار هنری و تبیین درست، تلاش کنیم تا افراد سست عنصر و ناآگاه، از واقعیت‌های جبهه حق و نقشه‌ها و توطئه‌های شوم جبهه کفر مطلع و آگاه شوند.

کوچک‌زاده با اشاره به خصومت و دشمنی دیرینه آمریکا و رژیم صهیونیستی با مردم ایران و ملت‌های آزاده گفت: امروز به برکت خون شهدا گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه حق در سراسر جهان گسترده شده و این خون‌های مطهر 40 سال است درخت انقلاب را آبیاری کرده و از بن‌بست نجات داده است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس که همه دنیا پشتیبان صدام بود، ما پیروز و سرافراز بیرون آمدیم و امروز نیز به حول و قوه الهی، با تکیه بر توان داخلی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، از سد مشکلات، تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه با سربلندی عبور خواهیم کرد.

در ابتدای این نشست با قرائت آیاتی از قرآن کریم و فاتحه، یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و همچنین شهدای مدافع حرم گرامی داشته شد.

انتهای پیام
captcha