جوابیه سفارت ایران به اتهام‌زنی روزنامه بوسنیایی به سردار سلیمانی
کد خبر: 3871735
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

جوابیه سفارت ایران به اتهام‌زنی روزنامه بوسنیایی به سردار سلیمانی

گروه بین‌الملل ــ سفارت ایران در سارایوو، پایتخت بوسنی وهرزگوین به اتهامات بی‌اساس و مغرضانه علیه شهید سلیمانی در یکی از روزنامه‌های این کشور واکنش نشان داد و جوابیه‌ای در این زمینه صادر کرد.

به گزارش ایکنا از بوسنی؛ سفارت ایران در سارایوو با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اتهامات بی‌اساس نسبت داده شده در یک روزنامه بوسنیایی(در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۸) به قهرمان مبارزه با تروریسم و نماد سرافراز پیروزی بر داعش، شهید سپهبد قاسم سلیمانی را تکذیب کرد.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با اظهار تأسف از انتشار برخی مطالب بی‌اساس در یکی از روزنامه‌های بوسنی وهرزگوین (مورخ ۲۴ دی ۱۳۹۸) و انتساب اتهامات بی پایه به قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم و نماد سرافراز پیروزی بر داعش، شهید سپهید قاسم سلیمانی، شایعات منتشره به نقل از برخی منابع مغرض و دروغ‌پرداز خارجی را تکذیب می‌نماید و پایبندی افزون‌تر رسانه‌ها به اصل صداقت در اطلاع‌رسانی و پرهیز از نشر مطالب بی‌اساس و غرض‌آلود را انتظار دارد.

در ادامه بیانیه آمده است: این سفارت تأکید می‌کند سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران احترام به قوانین بین‌المللی از یک سو و حمایت از استقلال، تمامیت ارضی، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز همه اقوام و احترام به قوانین کشور بوسنی ‌هرزگوین از سوی دیگر و نیز پیگیری مناسبات دوجانبه در چارچوب منافع مشترک دو ملت است.

یادآور می‌شود؛ روز سه شنبه ۲۴ دی‌ماه، یکی از روزنامه‌های بوسنیایی ادعاهای واهی و مغرضانه کنگره آمریکا در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی را بازتاب داده بود.

انتهای پیام
captcha