دشمن در برابر قدرت سپاه جرئت حرکت ندارد/ بروید تاریخ نسل‌کشی بومیان آمریکا را بخوانید
کد خبر: 3872158
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
حجت‌الاسلام عاملی در بزرگداشت شهید سلیمانی/

دشمن در برابر قدرت سپاه جرئت حرکت ندارد/ بروید تاریخ نسل‌کشی بومیان آمریکا را بخوانید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع جامعه قرآنی کشور به برخی خصایص سردار سلیمانی و توان سپاه پاسداران اشاره کرد و در ادامه گفت: در تاریخ ثبت شده، وقتی اروپاییان وارد آمریکا شدند از میان 52 قوم ساکن در آمریکا، 48 قوم قتل عام شدند، فجیع‌ترین کشتار جمعی در تاریخ در میان بومیان آمریکا اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، همچنین گرامیداشت شهدای سانحه هوایی و حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان که شب گذشته، ۲۶ دی‌ماه با حضور اعضای جامعه قرآنی کشور در حسینیه فاطمةالزهرا(س) سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد با تشکر از جامعه قرآنی که جایگاه شهید سلیمانی را به حق تعظیم و احترام کردند، گفت: شهید سلیمانی، الحق سردار احترام به قرآن و سردار آموزه‌ها و عمل به قرآن کریم بود. سزاوار است که نه تنها در یک جلسه، بلکه سال‌های طولانی پیوندی استوار با این شهید ببندیم.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: طی این دو هفته پس از شهادت سردار، سرگذشتی که بر کشور ایران گذشت، شاهد مستنداتی از لطف و رحمت الهی بر مردم ایران و دوستداران ایران و مقاومت بود. خداوند بار دیگر با خون شهیدی از جنس خون شهدای کربلا، پیوند مردم با توحید و تعالیم الهی را به ظهور رساند. اگر این شور و حضور چندین میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی نبود، ممکن بود بعضی‌ تصور کنند که جامعه ایران، آن پیوستگی و یکپارچگی را در پیوند با تعالیم توحیدی از دست داده است. اما این جمعیت به اثبات رساند که مردم، عمیقاً با تعالیم الهی پیوند خورده‌اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مطالعات اجتماعی نشان می‌دهد که 95 درصد مردم ایران در پاسخ به داشتن ایمان به خدا، معاد، عدالت، نبوت و ... اظهار اعتقادمندی کردند. زمانی که از مردم درباره بی‌احترامی کردن به ساحت قرآن سوال می‌شود، 85 درصد جامعه ایرانی احساس نفرت از کسانی دارند که به ساحت قرآن و تعالیم الهی بی‌احترامی می‌کنند. همچنین اگر بی‌احترامی به پیامبر اکرم(ص) شود، بیش از 85 درصد مردم در این باره عکس العمل نفرت و بیزاری داشتند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به پیوند مردم با خداوند اشاره کرد و گفت: برخلاف کسانی که تحلیل دقیق از جامعه ایران ندارند و با بیان استثنائاتی به توصیف ایران می‌پردازند، متوجه این نیستند که چهل سال میراث انقلاب، دفاع مقدس، تلاش و مجاهدت مدافعان حرم، پیوند این نسل و مردم را در گروه‌های سنی و قومیت‌های مختلف با ارزش‌های انقلاب اسلامی عمیق کرده است. مردم دل به خدا سپرده و پیوند عمیق با پروردگار دارند.

وی افزود: آرامشی که در رهبر حکیم انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم، آرامشی از جنس پیوند با خدای متعال است. این آرامش سکینه و وقاری است که خداوند به مومنین می‌دهد که اگر فتنه و بلاهای روزگار انباشته شود، همواره آرامش در رهبر حکیم انقلاب، وجود دارد و با کلمات، آرامش‌بخش دل‌های مومنان هستند.

زمانی که مقام معظم رهبری با آن پیوند الهی با اطمینان می‌گویند، آینده، آینده پیروزی جبهه اسلام است، تردیدی در دل نداریم که این مسیر سرانجام نیکویی خواهد داشت

عاملی در ادامه به چند خصیصه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: همه، وام‌دار مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر این شهید هستیم. البته جزئیات برخی از این مجاهدت‌ها برای مردم آشکار نشده و شاید در آینده هم آشکار نشود و این عمل خالصانه این شهید است که موجب شده که از تلاش‌های بی‌امان ایشان اطلاع کافی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: نکته اول اینکه موحدان، از مرگ استقبال می‌کنند. موحدان الهی از مرگ هراس ندارند. دائما در پیوند با مرگ هستند و از آنجایی که مرگ را هستی می‌دانند، بنابر این از مرگ هراسی ندارند. «الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ؛ مرگ و حيات را آفريد تا شما را بيازمايد كه كدام‌ یک از شما بهتر عمل مى‌كنيد». خداوند در این آیه، عبارت خلق را هم راجع به مرگ و هم راجع به حیات استفاده می‌کند. یعنی مرگ هم به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی از جنس هستی هست. امام حسین(ع) فرمود: «فَمَا الْمَوْتُ‌ إِلَّا قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِکُم؛ مرگ چیزی جز پلی که از آن عبور می‌کنید، نیست.» مرگ، حرکت از تنگی‌ها به سوی جنان و رحمت واسعه است که انسان از یک سوی هستی به سوی دیگر هستی سفر می‌کند با این تفاوت که دنیا، جهانی است فانی، گذرا و در مقایسه با جهان آخرت، محدود است.

عاملی افزود: مومنین اگر بخواهند بین دنیا و آخرت معامله کنند، دنیا را مهم می‌دانند، ولی دنیا را معتبر نمی‌دانند. دنیا، دار بقا نیست و گذراست، اما چرا دنیا مهم هست؟ زیرا فرصت عمل صالح، متعلق به دنیا است. به مجرد اینکه انسان از دنیا برود، فرصت عمل صالح از دست می‌رود. لذا اهل آن دنیا بارها و بارها آرزو دارند که خداوند فرصتی به آنان دهد تا یک روز،یک ساعت، فرصت عمل صالح به آنان عطا شود.

وی ادامه داد: مجاهدین فی سبیل الله، در راه خدا خستگی‌ناپذیرند. رزمندگان اسلام که در دوران جنگ و در زمان دفاع از حریم حرم بودند، از خستگی بیهوش می‌شدند. در عملیات مهران، سردار فضلی از خستگی بیهوش شد. سردار سلیمانی‌ها شب و روز نمی‌شناختند. یکی از دوستان تعریف می‌کرد در بازگشت از سفر سوریه به ایران، سردار را در هواپیما دیدند، تعریف می‌کرد که سردار 45 ساعت نخوابیده بود، اما با دقت و به خوبی پاسخ می‌داد.

عاملی در وصف ویژگی مؤمنان حقیقی گفت: چرا این حالت خستگی‌ناپذیری در مومنان است؟ به این دلیل که از نزدیکی مرگ، آگاه هستند. مؤمنان، مرگ را نزدیک خود می‌دانند و به این دلیل جوینده مرگ هستند. مومنان آرزو می‌کنند که در میدان جنگ و جهاد به شهادت برسند و برای این روزی در برابر درگاه خداوند، گریه و التماس می‌کنند. رفتن، پایان راه نیست و گذر از دار دنیا به آخرت است، اگر همراه با جهاد در راه خدا و شهادت باشد، خداوند بهترین کرامت را به آنان مرحمت می‌کند. بنابر این مردان خدا، مردان مجاهدت هستند و ترسی از مرگ ندارند، بلکه لباس مرگ را به تن می‌کنند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی به دیگر خصیصه مؤمنان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از خصیصه‌های مردان الهی، توجه به حجت بالغه است. حجت بالغه یعنی دلیلی که راهنمای رسا و قطعی برای زندگی انسان است. دلیل رسایی که اگر انسان از آن پیروی کند، عاقبت بخیری، عمل صالح، سعادتش تضمین می‌شود. حجت بالغه، کتاب خدا و انبیا هستند. به فرموده پیغمبر اسلام(ص) حجت بالغه، اولیاء خدا و ائمه معصومین و حضرت حجت(عج) است. حجت بالغه در این دوران، حکیم انقلاب، مقام معظم رهبری هستند. وقتی سردار سلیمانی با آن آرامش و متانتی که حکایت از پیوند با خداوند دارد، شش بار قسم جلاله داد(والله والله والله و..) که هرکسی اگر پیوند بخورد با انقلاب و حکیم انقلاب اسلامی، عاقبت بخیر خواهد شد.

عاملی افزود: حجت بالغه در زمان ما روشن است. اگر کسانی تردید ایجاد می‌کنند از جمله افرادی بودند که تردید در نبوت پیامبر(ص) و امامت معصومین کردند. برای ما و سیاسیون بزرگ جهان، عظمت و حکمت رهبری انقلاب مشخص است. در این سال‌ها تناقضی در افکار و اندیشه‌های ایشان دیده نشده است. ایشان همواره با یک تناسب توحیدی ـ الهی مسیر را برایمان تعیین کردند، امثال سردار سلیمانی با افتخار می‌گفت که سرباز این امام حکیم هستم و این سربازی را نیز به اثبات رساندند. در همه مسیرها نگاهشان به افق نگاه رهبری بود.

مطالعات اجتماعی نشان می‌دهد که 95 درصد مردم ایران در پاسخ به داشتن ایمان به خدا، معاد، عدالت، نبوت و ... اظهار اعتقادمندی کردند. زمانی که از مردم درباره بی‌احترامی کردن به ساحت قرآن سوال می‌شود، 85 درصد جامعه ایرانی احساس نفرت از کسانی دارند که به ساحت قرآن و تعالیم الهی بی‌احترامی می‌کنند

وی بیان کرد: نکته دیگر این است که امروزه میدان جهاد، میدان پرارزشی است. اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم در مواضع مختلف بر ارزش‌های اسلامی و جهاد در راه خدا تاکید دارند به دلیل اهمیت جهاد در دوران حاضر است. همه آگاهیم که متاسفانه دشمن نادان، مستکبر، ظالم، دشمنی مثل آمریکا در مسیر تاریخ 300ساله‌اش دائما ظلم کرده است. در تاریخ ثبت شده، وقتی اروپاییان وارد آمریکا شدند چه بلاهایی که بر سر بومیان آمریکایی‌های لاتین نیاوردند. از میان 52 قوم ساکن در آمریکا، 48 قوم قتل عام شدند. فجیع‌ترین کشتار جمعی در تاریخ در میان بومیان آمریکا اتفاق افتاده است. بومیانی که تمدن سه هزار ساله داشتند و به دنبال نسل‌کشی هیچ اثری از ایشان باقی نماند.

عاملی افزود: در مقابل دشمنی ایستاده‌ایم که این دشمن قائل به استثناگرایی است. خود را از همه اقوام جهان مستثنی می‌داند. این تعبیر به زبان بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، جاری شد که «یا با ما هستید و یا باید بمیرید». این منطق نظام دموکراسی است. دردناک هست که عده‌ای پای بر روی پرچم آمریکا نگذارند، برای احترام به کلام رئیس‌جمهوران آمریکا. ترامپ نیز هیچ عقلانیتی ندارد و بی‌رحمی بر دولت این کشور حاکم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کشور آمریکا در سال 1949، بمب اتمی را بر سر مردم هیروشیما انداخت و بالغ بر 220 هزار نفر را نابود و نسل بزرگی را معلول کرد. آمریکا هفت هزار کلاهک هسته‌ای دارد در حالی که در دنیا 12 هزار کلاهک هسته‌ای وجود دارد که ساخت آن از مغزهای بیمار بیرون آمده است. آمریکا در 156 کشور حضور نظامی دارد و 700 تا 800 پایگاه نظامی در جهان دارد.

عاملی از سپاه به عنوان یک قدرت یاد کرد و افزود: در مقابل چنین دشمنی، چیزی بالاتر از جهاد و مقامت و مبارزه نیست. سپاه جمهوری اسلامی قدرتمند است. توان و قدرت و عظمتی که در این عصر دارد، قدرت بازدارندگی است که دشمن جرئت تحرک به خود نمی‌دهد. هزینه‌ای که جمهوری اسلامی می‌دهد و سختی‌هایی که مردم شریفمان می‌کشند، بهای تغییر مسیر تاریخ و سلطه جهانی است. باید این تغییر را پذیرفت. دولت اروپایی قدرت مقابله با این قدرت را ندارند. سردار شهید سلیمانی با اخلاص در راه خدا و سربازی ولایت با صمیمت با مردم و مجاهدت و تلاش، با تواضع در این مسیر حرکت کرد. اطمینان دارم با یاری خداوند متعال فتح و نصرت پیش روی ماست.

وی از سردار سلیمانی به عنوان سردار تدبیر یاد کرد و گفت: زمانی که مقام معظم رهبری با آن پیوند الهی با اطمینان می‌گویند، آینده، آینده پیروزی جبهه اسلام است، تردیدی در دل نداریم که این مسیر سرانجام نیکویی خواهد داشت. سردار سلیمانی، سردار تدبیر و عقلانیت بود. سردار رفع موانع بزرگ از جمهوری اسلامی بود.

عاملی ادامه داد: در حال حاضر، منطقه گره‌های ناآشنای زیادی دارد. گره‌های زیادی در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و دیگر مناطق وجود داشت که همه این موانع از سوی سردار سلیمانی در سکوت و آرامش برطرف شد به همین خاطر رهبری عظیم و مردم شریف با همه وجود سردار را احترام کردند.

وی سخنان خود را با آیه 169 سوره مبارکه آل عمران «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ به پایان برد.

انتهای پیام
captcha