وجود هزار مسجد در لرستان/ نماز صبح فقط در ۶۰ مسجد اقامه می‎شود
کد خبر: 3872329
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

وجود هزار مسجد در لرستان/ نماز صبح فقط در ۶۰ مسجد اقامه می‎شود

گروه فرهنگی ــ مسئول امور مبلغین اداره‎کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به وجود هزار و ۷۵ مسجد در لرستان، گفت: به‌صورت میانگین نماز صبح در ۶۰ مسجد لرستان اقامه می‎شود و از طرفی استقبال مردم از نماز ظهر و عصر ضعیف است؛ لذا ائمه جماعات بیشتر برای اقامه نماز مغرب به مسجد مراجعه می‎کنند.

ضعیف بودن استقبال مردم از نماز جماعت صبح و ظهر در مساجد لرستانحجت‎الاسلام سعید سعیدی‎نیکو، مسئول امور مبلغین و ائمه جماعات مساجد اداره‎کل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت‎وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‎که اعزام مبلغ و اجرای برنامه‎های فرهنگی وظیفه سازمان تبلیغات و کار ساخت و تعمیرات و تعیین هیئت‌ امنا مساجد بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است، گفت: در استان یک‌هزار و 75 مسجد داریم که از این تعداد یک‌هزار و 50 مسجد فعال هستند، یا امام جماعت دارند یا خود مردم در آن‎ها نماز اقامه می‎کنند و برنامه‎های فرهنگی نیز در آن‎ها اجرا می‎شود.

وی با اشاره به این‎که به‌صورت میانگین نماز صبح در حدود 60 مسجد در سطح استان اقامه می‎شود، بیان کرد: روحانیون قشری با پایین‎ترین درآمد هستند که برای این‎که بتوانند مخارج خود را به‌دست آورند مجبورند برای اقامه نماز به ادارات بروند و برخی نیز استاد دانشگاه و حوزه هستند بنابراین در طول روز نمی‎توانند برای اقامه نماز ظهر و عصر به مسجد مراجعه کنند و از طرفی استقبال مردم از نماز ظهر و عصر ضعیف‌تر است، لذا ائمه جماعات بیشتر برای اقامه نماز مغرب به مسجد مراجعه می‎کنند.

سعیدی‎نیکو با اشاره به این‎که انتخاب امام جماعت، کانون‎های مذهبی مانند هیئت‎های عزاداری منطقه، کانون‎های قرآنی مساجد و کانون‎های تربیتی به ما مرتبط هستند و در اجرای برنامه‎ها با آن‎ها همکاری می‎کنیم، بیان کرد: کانون‎های مذهبی مساجد می‎توانند مجوز فعالیت خود را از ادارات‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی لرستان، دریافت کنند.

ورود ضعیف مذهبیون در فضای مجازی

مسئول امور مبلغین و ائمه جماعات مساجد اداره‎کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‎که نوع تربیتی ما از پایه در خانواده‎هایمان درست نبوده، عنوان کرد: چگونه می‎توانیم جوانی که تا الان وارد مسجد نشده را پایبند مسجد کنیم، بعید است که جوانان امروزی با این وضعیت و زرق و برق دنیایی را فقط با صحبت کردن به مسجد بکشانیم.

وی با اشاره به این‎که کار روی فرزندان باید از خانواده آغاز شود، چراکه زمانی‌که پدر و مادر به مسجد نمی‎روند چگونه می‎توان فرزند را مسجدی کرد، تصریح کرد: زیربنای دینی ما ضعیف است و برای جذب جوانان به مسجد باید در کنار آن کارهای فرهنگی و ورزشی مورد علاقه جوانان در مساجد اجرا شود.

سعیدی‎نیکو با بیان این‎که جامعه به سمت و سویی می‎رود که من روحانی تنها با سخنرانی نمی‎توانم جوانان را به این سمت جذب کنم، اظهارکرد: نوع تبلیغ ما سنتی است و دیگر نمی‎توانیم جوانان را با آیات عذاب و ترساندن به سمت مسجد جذب کنیم بنابراین روش تبلیغ ما باید عوض شود به‌گونه‎ای که جوانان امروزی که با دنیای دیجیتال سروکار دارند در همان فضا با برنامه‎های مذهبی آشنا شوند.

مسئول امور مبلغین و ائمه جماعات مساجد اداره‎کل تبلیغات اسلامی لرستان تأکید کرد: ورود مذهبیون در فضای مجازی خیلی ضعیف بوده‎ است.

انتهای پیام
captcha