صلاحیت افراد در قبول مسئولیت احراز شود
کد خبر: 3872511
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

صلاحیت افراد در قبول مسئولیت احراز شود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید جایگاه‌ها در اختیار افرادی قرار گیرد که سزاوار و اهل هستند و صلاحیت افراد همانند انتخابات باید برای قبول مسئولیت‌ها احراز شود.

صلاحیت افراد در قبول مسئولیت احراز شودبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز ۲۸ دی‌ماه در دیدار مدیران و کارکنان هسته‌های گزینش استان با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سرداران مقاومت، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: تشییع پیکر پاک سپهبد شهید سلیمانی و همچنین انتقام سخت از آمریکایی‌های تروریست یوم الله است.

وی در بخش دگیری از سخنان خود با اشاره به اینکه، گزینش مبنای حقوقی و اعتقادی دارد، افزود: از نظر حقوقی کسی که قرار است وارد مسندی شود باید مورد تحقیق قرار گیرد و از نظر اعتقادی نیز باید کسانی که اهل هستند این جایگاه را در اختیار گیرند.

لائینی با تأکید بر اینکه، باید حق آحاد مردم رعایت شود، تصریح کرد: باید جایگاه‌ها در اختیار افرادی قرار گیرد که سزاوار و اهل هستند و صلاحیت افراد همانند انتخابات باید برای قبول مسئولیت‌ها احراز شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه، جریان نفوذ به دنبال گرفتن پست‌های مهم به منظور اجرای مقاصد خود هستند، افزود: وقتی دنیا برای کشورمان جاسوس و مزدور تربیت و وارد بدنه نظام می‌کنند ما باید بیش از بیش حساس باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه، دشمن به دنبال نفوذ در بدنه کشور است، بیان کرد: مسئولیت گزینش در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چون می‌تواند مانعی در ورود جریان نفوذ به بدنه مدیریتی کشور شود.

وی ادامه داد: در گزینش باید دیدگاه‌ها یکسان بوده و شخصی نباشد چرا که این جایگاه یک امانت مهمی است و باید به دست کسی سپرده شود که صلاحیت دارد.

وی افزود: نباید سلایق و دیدگاه‌های شخصی در گزینش افراد دخالت داده شود، اما در عین حال این بررسی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا افراد نااهل وارد دستگاه‌های اجرایی کشور نشوند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه، کسی که پس از گزینش وارد مسئولیت می‌شود اگر دچار خطایی شود مسئولیت آن بر عهده گزینش است، تصریح کرد: باید دقت و اهمیت ویژه در این خصوص از سوی متولیان این بخش صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha