فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد به بهر‌ه‌داری می‌رسد
کد خبر: 3872649
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد به بهر‌ه‌داری می‌رسد

گروه فرهنگی ــ در نشست مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد به عنوان بزرگ‌ترین پروژه کتابخانه‌ای استان در اسفندماه سال جاری خبر داده شد.

فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد به بهر‌ه‌داری می‌رسدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار شهرستان یزد، امروز، 29 دی ماه در نشست مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد اظهار کرد: تلاش برای توسعه کتاب و کتابخوانی، کمک به رشد فرهنگ است و باعث بالندگی نسل‌های آینده خواهد شد.

رستگاری افزود: گزارش برنامه‌های اجرا شده در سطح کتابخانه‌های شهرستان، نشان‌دهنده تکاپوی بسیار خوب مدیران، مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران پرتلاش است و این اقدامات مؤثر و مفید، کتابخانه‌ها را به عنوان یک پایگاه فعال فرهنگی مطرح کرده است.

وی به روند تکمیل کتابخانه مرکزی یزد نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل و تجهیز این کتابخانه برای ما به عنوان بزرگ‌ترین پروژه کتابخانه‌ای استان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبارات خوبی در سطح ملی و استانی برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته و ان‌شاء‌الله فاز اول این کتابخانه در اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رستگاری تصریح کرد: ساخت کتابخانه شهید بابایی زارچ و گسترش و بهسازی کتابخانه شهدای شاهدیه نیز از دیگر پروژه‌هایی است که موردحمایت فرمانداری بوده و تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات لازم و استفاده از کمک‌های خیّری در آینده‌ای نزدیک به سرانجام برسند.

دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه گفت: تمام تلاش مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی، ارتقای کیفی خدمات کتابخانه‌ها بوده و در این راستا، برنامه‌های متنوع فرهنگی طراحی و اجرا شده است.

وی در مورد پروژه کتابخانه مرکزی یزد نیز گفت: با وجود همه موانع و مشکلات با لطف خدا و عنایت ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جذب اعتبارات قابل توجه، این کتابخانه در اسفند ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

دوست فاطمی‌ها در خصوص پروژه ساخت کتابخانه شهید بابایی زارچ نیز گفت: اتمام ساخت این کتابخانه که حدود 40 درصد پیشرفت داشته است، به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم زارچ درآمده و با توجه به بافت جمعیتی این منطقه که دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی دارد، خواستار اختصاص بودجه لازم برای تکمیل ساخت این کتابخانه هستیم.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های اداره متبوع خود در شش ماه ابتدایی سال جاری ارائه کرد و گفت: در طول این مدت، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری نظیر برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، همکاری و تعامل با آموزش و پرورش و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس، دعوت از نویسندگان مطرح کشوری و جلسات نقد کتاب و شب شعر در کتابخانه‌های شهرستان اجرا شده است.

وی با اشاره به اتمام ساخت و تجهیز کتابخانه پروین اعتصامی در منطقه نجف‌آباد شهر حمیدیا، گفت: این کتابخانه در دهه فجر سال جاری به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

پیگیری تأمین اعتبار لازم برای گسترش و بازسازی کتابخانه شهدای شاهدیه با همکاری مجموعه شورای شهر و شهرداری این شهر، پیگیری تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل ساختمان کتابخانه شهید بابایی زارچ، استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها و پیگیری اختصاص یک دستگاه اتوبوس مناسب برای راه‌اندازی دومین کتابخانه سیار توسط آستان قدس رضوی از سوی فرمانداری، از مهم‌ترین مصوبات این نشست مشترک بود.

انتهای پیام
captcha