پیشنهاد تشکیل میز مشترک قرآنی بین سازمان تبلیغات و اوقاف
کد خبر: 3872745
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
در نشست روسای ادارات قرآنی استان‌ها مطرح شد؛

پیشنهاد تشکیل میز مشترک قرآنی بین سازمان تبلیغات و اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در نشست رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با روسای ادارات قرآنی استان‌ها، ضمن تأکید بر اولویت قرار دادن فعالیت‌های قرآنی در بقاع متبرکه، بر تشکیل شدن میز همکاری مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی برای توسعه فرهنگ قرآنی تأکید شد.

پیشنهاد تشکیل میز مشترک قرآنی بین سازمان تبلیغات و اوقاف

به گزارش ایکنا؛ به نقل از واحد رسانه‌ای مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها طی دو روز 28 و 29 دی ماه در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در این نشست، مدیران قرآنی استان‌ها به ارائه گزارش از عملکرد خود طی دوران مسئولیت پرداختند و همچنین پیشنهادات خود را در زمینه ارتقاء فعالیت‌های قرآنی ارائه دادند.
در دومین روز این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی خاموشی»، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان ‌دارالقرآن‌الکریم و حجت‌الاسلام غلامعلی عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف به بیان سخنانی پرداختند.

مراکز نخبه‌پروری قرآنی
حجت‌الاسلام خاموشی در بخشی از صحبت‌های خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به بیان مطالبی درباره اهمیت بقاع متبرکه، اجرای نیّات واقفین، افزایش بهره‌وری موقوفات و ... پرداخت.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فعالیت قرآنی در بقاع متبرکه اولین اصل است، گفت: باید بقاع متبرکه را به عنوان مراکز نخبه‌پروری قرآنی، مرکز حفظ قرآن کریم، مرکز رقابت‌های قرآنی، مرکز تفسیر و مفاهیم قرآنی و ... قرار دهیم.
وی با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه باید مجهز به قراء درجه یک شود و مجالس بزرگ استماع قرآن کریم در آنها تشکیل شود، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باید در استان‌های دیگر نیز اجرا شود و توصیه می‌کنم برای آینده در خوزستان و سیستان و بلوچستان برگزار کنیم. بعضی از اتفاقات و رویدادها را باید در جغرافیاهای متفاوت برگزار کرد تا جغرافیای مختلف کشور دیده شود.

تأسیس اداره قرآنی موجب تفرقه نشود
در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی برای توسعه موقوفات قرآنی ارائه شده است، گفت: توسعه موقوفات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی نقش بسزایی دارد. موضوع قرآن، موضوعی است که دل‌های مردم آمادگی دارد تا بیایند و وقف قرآنی ایجاد کنند و باید در ابتدا از خود قرآنی‎های هر استان شروع کرد.
عادل با تأکید بر اینکه همکاری ادارات فرهنگی و قرآنی باید تنگاتنگ باشد، بیان کرد: فرهنگ ما قرآن است و قرآن ما فرهنگ ماست. تأسیس اداره قرآنی برای تقویت فعالیت‌های قرآنی، نباید موجب جدایی و تفرقه و جبهه‌گیری شود. کلیه ادارات فرهنگی جهت امور اجرایی آماده همکاری با ادارات قرآنی هستند تا شاهد فعالیت‌های قرآنی پرثمر باشیم.

میز همکاری ایجاد شود
در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، با بیان اینکه تشکیلات سازمان دارالقرآن الکریم تا شهرستان‌ها توسعه پیدا کرده و ظرفیت بسیار خوبی برای یک حرکت قرآنی بزرگ است، گفت: طی سال‌های گذشته در این سازمان، اتفاقات بزرگ آموزشی، اعطای مدرک و کرسی‌های تلاوت صورت گرفته است. اینکه ما بتوانیم با دستگاه‌های قرآنی مختلف تعامل کنیم و در اجرای برنامه‌های مختلف هم‌افزایی کنیم، بسیار مطلوب است.
اخوان اظهار کرد: ما باید یک میز همکاری ایجاد کنیم تا یک گام در تقویت فعالیت‌های قرآنی جلو برویم و به عمل و رفتار قرآنی نزدیک شویم. یکی از مواردی که می‌تواند بی‌سوادی قرآنی را از بین ببرد و عمل و رفتار قرآنی را تقویت کند، جلسات قرآن خانگی است. ما طرح‌هایی را در دست اجرا داریم تا کرسی‌های تلاوت و تفسیر دائمی قرآن کریم را در مساجد ایجاد کنیم که در این راستا می‌توانیم با همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از ظرفیت بقاع بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha