گذشت ۵۳۵ میلیارد ریالی شکات یزدی از محکومان جرائم غیرعمد
کد خبر: 3872778
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

گذشت ۵۳۵ میلیارد ریالی شکات یزدی از محکومان جرائم غیرعمد

گروه اجتماعی ــ مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از گذشت مبلغ ۵۳۵ میلیارد ریال توسط شکات پرونده‌های مددجویان جرائم غیرعمد به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد در سال جاری خبر داد .

گذشت مبلغ ۵۳۵ میلیارد ریالی شکات یزدی از محکومان جرائم غیرعمدبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد اظهار کرد: به کوشش و همت اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه، شورای حل اختلاف زندان، مددکاران زندان و قضات اجرای احکام استان یزد و طی برگزاری تعداد ۴۴۵ جلسه با شکات مبلغ ۵۳۵ میلیارد ریال از این شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده است .

این مقام مسئول با اشاره به تلاش و کوشش اعضا کمیته صلح و سازش برای حل و فصل کردن پرونده محکومان جرایم غیرعمد گفت: اعضا کمیته و مددکاران زندان در تلاشند تا با رعایت شرایط طرفین پرونده‌های قضایی و حقوقی و با اتکا به آموزه‌های دینی با اولویت قرار دادن بحث صلح و سازش، تا حد ممکن بیشترین اخذ گذشت رضایتمندانه را داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: تعداد ۱۷۰ نفر از محکومان واجد شرایط در 10 ماهه سال جاری با مساعدت اعتبارات قانونی ستاددیه و با کمک خیران و نیکوکاران از زندان آزاد شده اند.

وی ادامه داد: برای آزادی این ۱۷۰ مددجو بالغ بر ۵۷۶ میلیارد ریال نیاز بود که به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه استان، شورای حل اختلاف زندان، مددکاران زندان و قضات اجرای احکام استان یزد مبلغ ۵۳۵ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۴۱ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز شد.

انتهای پیام
captcha