پررنگ‌ شدن نقش مساجد مشارکت نهادهای فرهنگی را می‌طلبد
کد خبر: 3872882
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

پررنگ‌ شدن نقش مساجد مشارکت نهادهای فرهنگی را می‌طلبد

گروه اجتماعی ــ سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با تأکید بر بهره‌مندی از نیروهای جوان گفت: مشارکت و همکاری نهادهای فرهنگی به‌ویژه مجموعه‌های مسجدمحور باعث پررنگ شدن نقش مساجد در جامعه می‌شود.

پررنگ شدن نقش مساجد در گرو مشارکت نهادهای فرهنگیحجت‌الاسلام مظفر سالاری، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه مسجد محلی برای رسیدن به آرامش، تعاون و همیاری و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های فردی و اجتماعی که در مسجد انجام می‌شود باید بر اساس خدامحوری و تقرب به سوی خدا باشد.

وی مسجد را تشکلی مردم نهاد دانست که بر پایه مشارکت مردم فعالیت می‌کند و برای گردهم آوردن اقشار مختلف در راستای بهره مندی از سلیقه‌های گوناگون و هم افزایی آنها برای پاسخ به نیازهای مادی و معنوی تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: در کانون مساجد استان یزد برنامه‌هایی که به رونق مساجد بویژه تحکیم بنیان خانواده منجر شود از اولویت و ضرورت بیشتری برخوردار است.

اجرای طرح فهما در یزد

سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد از ثبت فعالیت‌های کانون‌ها در سامانه ملی فهما خبر داد و گفت: این اقدام در جهت اطلاع از برنامه‌های هر کانون برای آماده سازی زمینه فعالیت بیشتر و موثرتر آن کانون و همچنین ایجاد همگرایی و هم افزایی میان کانون‌ها در حال اجراست.

وی ادامه داد: سامانه ملی فهما این امکان را فراهم می‌آورد که هر کانونی با مشاهده انواع برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های دیگر، به فعالیت و برنامه‌های سازنده خود اضافه کند.

اولویت‌های کانون مساجد یزد

سالاری با اشاره به اینکه یزد دارای فرهنگ دینی و سنت‌های ارزشمند اجتماعی است بیان کرد: یزدی‌ها از قدم الایام تاکنون در زمینه‌های مختلف اعم از حفظ محیط زیست، زندگی سالم، استحکام بنیان خانواده و مهمان نوازی و زندگی مسالمت آمیز با اقلیت‌ها تلاش کرده‌اند و در کشور سرآمد بوده و هستند لذا اکنون باید در حفظ این داشته‌ها تلاش و به نسل‌های بعدی منتقل کرد.

سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در پایان بر عدم موازی کاری نهاهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر نهادهای فرهنگی بویژه مجموعه‌های مسجد محور تعامل و هم افزایی بیشتری داشته باشند موانع و مشکلات به راحتی پشت سر گذاشته می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیادی که مساجد دارند باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها از نیروها و استعدادهابی جوان و دارای انگیزه بهره مند شد و به آنها تکیه کرد تا شاهد اتفاقات بزرگ باشیم.

انتهای پیام
captcha