تصویب 34 پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی یزد
کد خبر: 3873060
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
دهقانی‌زاده خبر داد؛

تصویب 34 پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی یزد

گروه سیاست و اقتصاد ــ رييس دبيرخانه ستاد راهبری و مديريت اقتصاد مقاومتی استان يزد از تصويب 34 پروژه در سال جاری در اين ستاد خبر داد.

34 پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصويب شدبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومي سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد، مجيد دهقانی‌زاده، رييس دبيرخانه ستاد راهبری و مديريت اقتصاد مقاومتی استان يزد در تشريح عملكرد دبيرخانه این ستاد اظهار کرد: پيشرفت فيزيكي اين پروژه‌ها و گزارش عملكرد آن‌ها توسط دبيرخانه ستاد فرماندهي كشور به صورت ماهيانه رصد مي‌شود.

وي افزود: به منظور بررسي، تصويب و راهبري برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي و نظارت بر عمليات اجرايي آن‌ها، اين ستاد با حضور 26 عضو دولتي و 14 عضو غير دولتي شامل نمايندگان بخش‌هاي مختلف اقتصادي استان از جمله صنعت، كشاورزي و خدمات به ‌رياست استاندار و دبيري رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تشكيل مي‌شود.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ريزي سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان كرد: علاوه بر اعضاي اصلي، فرمانداران و مديران اجرايي غير عضو در ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان در جلسات ستاد دعوت شده و پيگيري‌هاي لازم جهت رفع مسائل مطروحه به عمل آمده است.

دهقاني زاده گفت: در سال جاري 10 جلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان با 41 دستور كار و 85 مصوبه برگزار شده است.

وي هماهنگي و برنامه ريزي تصويب 34 طرح، پروژه و فعاليت در سال 98 در حوزه اقتصاد مقاومتي در جلسات ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان را از فعاليت‌هاي اين ستاد برشمرد.

اين مقام مسئول راه اندازي نظام پايش و گزارش گيري را از ديگر اقدامات دبيرخانه ستاد برشمرد و افزود: هر يک از دستگاه‌هاي اجرايي، ستاد شهرستاني و كارگروه‌هاي تخصصي ذيل ستاد موظفند در خصوص پيشرفت فيزيكي طرح، پروژه و فعاليت‌ها به صورت ماهيانه به دبيرخانه ستاد (سازمان مديريت و برنامه ريزي استان) گزارش دهند.

رييس دبيرخانه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان گفت: در همين راستا و به منظور بررسي و پايش مستمر پيشرفت مصوبات جلسات ستاد و همچنين طرح، پروژه و فعاليت‌هاي مصوب كميته پايش مصوبات اقتصاد مقاومتي با محوريت بخش غيردولتي (دبيري خانه صنعت، معدن و تجارت) و با تصويب در ستاد استان تشكيل شده است.

دهقاني زاده افزود: جلسات اين كميته به صورت مستمر تشكيل و وضعيت و ميزان پيشرفت پروژه‌ها همراه با بررسي مستندات در دبيرخانه ستاد و همچنين سامانه نيپا رصد شده و گزارشات آن به صورت منظم در جلسات اصلي ستاد ارائه مي‌شود.

وي پيشرفت فيزيكي تعدادي از پروژه‌ها را شامل گلخانه هيدروپونيک مجتمع گلخانه‌اي بهشت ارنان (100 درصد)، ايجاد مركز تكثير و اصلاح نژاد دام سبك پرتوليد مورسيا (100 درصد)، راه اندازي كارگاه‌هاي توليدي صنايع دستي به همراه آموزش هنرمندان و صنعتگران (75 درصد)، طرح ايجاد و توسعه اقامتگاه‌ها و سفره خانه‌هاي سنتي استان (60 درصد)، راه اندازي و تكميل و توسعه بازارچه صنايع دستي استان (60 درصد)، اجراي فاز يك خط 230 كيلوولت ابركوه – مروست (60 درصد)، نيروگاه مقياس كوچك 7.8 مگاوات طراح بهينه كيان در منطقه چرخاب يزد (95 درصد)، ايجاد و راه اندازي زنجيره توليد تا فراوري شركت توليدي و پرورش كبك و قرقاول پرند (70 درصد) و توسعه كارخانه توليد كاغذ از سنگ آهك (فاز اول: 100 درصد- فاز دوم (توسعه) خط 2 را (60 درصد) ذكر كرد.

انتهای پیام
captcha