عصر ظهور؛ در سایه غفلت/فعالیت هنری در شان امام منجی انجام شود
کد خبر: 3873091
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

عصر ظهور؛ در سایه غفلت/فعالیت هنری در شان امام منجی انجام شود

گروه فرهنگی ــ قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد گفت: در جامعه امروزی مباحث مهدویت مورد غفلت قرار گرفته و حتی در مجالس دینی به آن خیلی کم پرداخته می‌شود و این آمادگی برای دولت کریمه را در مردم ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد صداقت کشفی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد 30 دی ماه در پانزدهمین جلسه از نشست‌های والعصر با حضور اقشار مختلف در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در ارتباط با جایگاه و نقش هنر و هنرمند در آمادگی جامعه برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنا فداه) مباحث و مطالبی را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: پیش‌نیاز ظهور منجی به طلب و اراده دسته جمعی مردم همراه با تضرع است تا به این نحوه تحقق دولت کریمه را طلب کنند‌ لذا باید ببینیم ما و مردم جامعه چه قدر برای رسیدن به این هدف متعالی آماده شده‌ایم و جامعه چه قدر شعور و بلوغ اجتماعی این امر را دارد.

پنج راه ارتباطی برای درک مبحث مهدویت

حجت‌الاسلام کشفی ضمن اشاره به اینکه پنج راه ارتباطی برای درک مبحث مهدویت وجود دارد افزود: هر چه قدر در محیط خانواده با فرزندانمان کار کنیم تا عاشق حصرت مهدی(عج) بشوند در راستای هدف ظهور پیش رفته‌ایم و محیط تحصیلی، مجالس دینی‌، نهادهای تخصصی، هنر و رسانه در ارتباط با بحث مهدویت بر روی جامعه بسیار تاثیرگذار هستند.

عصر ظهور منجی؛ در سایه غفلت/فعالیت هنری در شان امام منجی انجام شود

قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به وجود ۴۰ کانون تخصصی مهدویت در کشور افزود: این در حالی است که تنها یکی از این بنیاد‌ها در یزد وجود دارد لذا این ظرفیت باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: در مجالس دینی نیز خیلی کم به مهدویت پرداخته می‌شود و فقط در یک نگاه کوتاه داستان‌هایی ارائه می‌شود که اشخاص در موقعیت‌های اضطرار یا گم‌شدن به امام متوسل شدند و امام وی را نجات‌ دادند، یا داستان اشخاصی که ختم گذاشته و امام را دیدار کرده، یا مریضی شفا یافته است. این‌ موارد خوب است اما آمادگی برای دولت کریمه را در مردم ایجاد نمی‌کند.

خواندن دعای ندبه به تنهایی کافی نیست

حجت‌الاسلام کشفی افزود: خواندن دعای ندبه به تنهایی کافی نیست. جهان به شکل متفاوتی در این حوزه کار می‌کند اما ما کار هنری در شان امام منجی انجام نداده‌ایم.

عصر ظهور منجی؛ در سایه غفلت/فعالیت هنری در شان امام منجی انجام شود

وی بیان کرد: دوران غیبت و عصر ظهور منجی ولایت از موضوعات پر اهمیت هستند. اکثر علماء و شیعیان در خصوص عصر غیبت امام زمان (عج) صحبت می‌کنند اما معرفی عصر ظهور منجی عالم بشیریت کمتر صورت می‌گیرد و این در حالی است که یهودیان و مسیحیان در خصوص منجی خود در عصر ظهور بسیار کار می‌کنند.

تلاش برای رسیدن به آرمان‌شهر مهدوی

کشفی ادامه داد: ما در معرفی عصر ظهور به نشانه‌های آن دوران و اینکه چه اتفاقاتی می‌افتد و نفس زکیه کشته می‌شود، فتنه‌ها و بلایا می‌آید و پس از آن حضرت ظهور می‌کنند پرداخته‌ایم و کمتر کسی به این پرداخته‌ است که در عصر ظهور زمین و آسمان تمام نعمت‌های خود را آشکار می‌کنند، علم، اقتدار، اقتصاد و امنیت به اوج خودش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه باید در جلسات وعظ با دقت لازم بر روی مباحث مهدوی کار کرد گفت: از معلمان، اساتید و علماء استمداد کنیم که با مراجعه به آن‌ها بتوانیم نگاه گسترده‌تری داشته باشیم و به فکر رسیدن به آرمان‌شهر مهدوی باشیم تا عصر ظهور را معرفی کنیم، باید دقت کنیم امام زمان(عج) امام حاضر در عصر ماست اما خیلی کم در کتاب‌ها، سخنان و دغدغه‌های ما وجود دارد.

عصر ظهور منجی؛ در سایه غفلت/فعالیت هنری در شان امام منجی انجام شود

سینمای آخرالزمانی؛ موثرترین هنر در ارتباط با مهدویت

کشفی تصریح‌ کرد: موثرترین هنر جهان در ارتباط با مباحث مهدویت سینمای آخرالزمانی است و به دلیل ویژگی منحصر به فرد خود حرف اول را در تاثیرگذاری دارد. رهبر انقلاب فرمودند: ما با سینمایی که مورد پیام مقبول ماست و مقصود مورد تصدیق و تایید اسلام را حاصل می‌کند موافق هستیم‌ و سینمایی که در ضد این مقصود حرکت می‌کند بودنش را مصلحت نمی‌دانیم و هیچ ارزشی هم برایش قائل نیستیم. همه موضوعات می‌تواند اسلامی یا غیراسلامی باشد. حتی فیلمی درباره زندگی پیامبر اسلام می‌تواند به گونه‌ایی ساخته شود که ضداسلامی باشد.

یادآور می‌شود سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر» با رویکرد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، تسریع در رشد و انتشار گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین صحیح و شفاف مواضع در چارچوب نظریه‌ نظام انقلابی، امیدآفرینی و افزایش روحیه جهادی و انقلابی در جامعه از اهداف برگزاری نشست‌های «والعصر» عنوان شده است.

انتهای پیام
captcha