کوتاهی در انتقال مفاهیم انقلاب/ ثمرات انقلاب برای دانشجویان تبیین شود
کد خبر: 3873442
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

کوتاهی در انتقال مفاهیم انقلاب/ ثمرات انقلاب برای دانشجویان تبیین شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در انتقال مفاهیم ارزشی به نسل آینده خوب عمل نشده و باید ثمرات و برکات انقلاب اسلامی در قالب اجرای برنامه‌ها برای دانشجویان و نسل جدید تبیین شود.

کوتاهی در انتقال مفاهیم انقلاب/ثمرات انقلاب برای دانشجویان تبیین شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی 2 بهمن ماه در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: تاریخ فرهنگ و تمدن بشری نشان می‌دهد آراستگی ظاهری و رفتاری انسان‌ها نشان‌دهنده رشد و بالندگی فرهنگی جامعه است.

کلانتری گفت: همه‌ افراد در نقش خود به یک شکل مسئول هستند و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بی‌نظیری است، نقش ارزنده‌ای در تحولات فرهنگی و گسترش صداقت، پاکی، کرامت انسانی و اعتلای اخلاق در جامعه و محیط علمی کشور ایفا می‌کند.

تقویت الگوی ایرانی اسلامی در اولویت دانشگاه آزاد

وی افزود: از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در چشم‌انداز ۱۴۰۴ قرارگرفتن نظام آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در تراز بهترین دانشگاه‌های کشور به عنوان الگو در سطح جهان است. دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تقویت فرهنگ معنوی و عمومی جامعه و الگوی ایرانی اسلامی است که منجر به آراستگی دانشگاه در تمام شئونات آراستگی محیطی، معماری و فضای فیزیکی، فرهنگ عمومی و سازمانی خواهد شد.

ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در ترویج اسلام ناب مورد استفاده قرار گیرد

کلانتری ادامه داد: برای رسیدن به این هدف لازم است همه‌ افراد این خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارتقاء در انضباط‌ کاری و رفتاری باید از هرگونه سستی و نابسامانی پرهیز کنند و مبنای ترویج الگوی رفتاری مناسب پرسنل دانشگاه هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اولین اقدام معرفتی را بالا بردن سطح آگاهی و باور دانشگاهیان دانست و گفت: این اقدام از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی تبیین دیدگاه‌های اسلام در خصوص عفاف و حجاب، تحکیم ارزش‌ها، مبانی استحکام روابط خانواده، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی انجام خواهد شد.

توسعه اقدامات معرفتی در دانشگاه آزاد

وی دومین گام موثر در افزایش معرفت دانشجویان را معرفی الگو‌های مناسب در موضوع عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: این اقدام را می‌توان با بهره‌گیری از سیره معصومان، بزرگان علمی، ادبی و فرهنگی انجام داد و در این مسیر باید از وجود استادان متخصص و بانوان خارجی تازه مسلمان شده و محجبه بهره‌ برد.

کلانتری ادامه داد: سومین قدم ارائه دستورالعمل آراستگی، شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی به اساتید و دانشجویان در قالب بنر، پیامک، تابلوهای آموزشی و اعلانات است.

ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در ترویج اسلام ناب مورد استفاده قرار گیرد

وی ایجاد زمینه فکری و اندیشه‌یابی، شناسایی و تشویق استادان و دانشجویان نمونه، پشتیبانی از اجرای مسابقات فرهنگی، ایجاد شبکه‌های همیاران فرهنگی و حمایت از پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی و تولید و ارائه محصولات فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب را از دیگر اقدامات معرفتی توسط دانشگاه اعلام کرد.

لزوم بهره‌مندی از بسیج و تشکل‌های دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان‌ کرد با اشاره به اینکه در انتقال مفاهیم ارزشی به نسل آینده خوب عمل نشده است گفت: به برکت انقلاب اسلامی گام‌های بزرگ ایجاد شده‌ که دانشگاه‌ها، ساخت‌ ماهواره‌ها و ساختمان‌های پژوهشی و بیمارستان‌های تخصصی به برکت انقلاب است ولی دانشجویان این مسئله را درک نکرده‌اند لذا در این زمینه باید اقدامات ایجابی و گفت‌وگو‌های معرفتی، کارگاه‌ها، مسابقات و نمایشگاه‌ها و جلسات هم اندیشی بیشتری برگزار شود چرا که گاهی اوقات یک تلنگر یا کتاب زندگی انسان را متحول می‌کند و نقطه عطفی برای زندگی می‌شود.

وی ضمن اشاره به فعالیت قوی مراکز مشاوره گفت: یکی از اقدامات دانشگاه‌ها در راستای رسیدن به اهداف خود تقویت مراکز مشاوره که با عنوان مراکز امین در حال فعالیت هستند، است و می‌توان افرادی که در مسائل انضباطی مشکل دارند به این مراکز ارجاع داده شوند.

ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در ترویج اسلام ناب مورد استفاده قرار گیرد

کلانتری اظهار‌ کرد: باید ظرفیت تمام واحدها از جمله بسیج را در معطر کردن نور ایمان و اسلام ناب مورد استفاده قرار داد و بسیج دانشجویی دانشگاه تزار اسلامی از بسیج دانشجویی دانشگاه‌های دولتی از جهات مختلف فعال‌تر و جلوتر است.

وی با اشاره به اینکه بسیج یکی از بازو‌های اصلی فعالیت‌ها است گفت: تشکل‌های دانشجویی نیز مخلصانه وارد می‌شوند و می‌توانند بر روند کار فرهنگی موثر باشند.

انتهای پیام
captcha