روایت سیل نوروز 98 از دریچه دوربین روایت فتح
کد خبر: 3873531
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

روایت سیل نوروز 98 از دریچه دوربین روایت فتح

گروه هنر ــ مستند «گلستان بر سیل» روز پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه، بعد از اذان مغرب از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا،

به نقل از روابط عمومی گروه مستند روایت فتح، همزمان با اطلاع از شرایط بحرانی استان گلستان و روستا‌های آق قلا و گمیشان در ایام نوروز ۱۳۹۸، تیم مستندسازی برای کمک و خدمت رسانی به مردم در این مناطق حضور یافت. این مستند که با کارگردانی آقای وحید فراهانی و در طی دو هفته حضور این تیم در منطقه وقوع سیل تصویربرداری شده است این هفته روی آنتن شبکه اول سیما خواهد رفت.
وحید فراهانی کارگردان مستند «گلستان بر سیل» درباره این فیلم میگوید: در روز‌های اول وقوع سیل من و تیم تصویربرداری وارد این منطقه شدیم و به مدت دو هفته در آن‌جا تصویربرداری داشتیم. در این مدت، هنوز هم آب زیادی وجود داشت و خطر سیل مردم را تهدید می‌کرد.
فراهانی اشاره کرد: به دلیل تبلیغات منفی که علیه خدمت‌رسانی‌های نیرو‌های امداد، سپاه، ارتش و بسیج صورت گرفته بود، تلاش کردیم تا با حضور در منطقه، تصویری مستند و واقعی را ارائه بدهیم. از همان روز‌های اول وقوع سیل، سپاه، ارتش و بسیج پای کار آمدند و کار خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده را با سرعت بسیار خوبی جلو می‌بردند.
فراهانی اضافه کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در مناطق سیل‌زده دیده می‌شد، ورود کمک‌های مردمی و توزیع آن در بین اهالی بود. برای مثال، به دلیل وجود آب در اکثر معابر، حمل و نقل باید با استفاده از قایق انجام می‌شد. بر همین اساس، بسیاری از اهالی بومی روستا‌های دیگر که درگیر سیل نشده بودند، ماهیگیری خود را متوقف کرده و قایق‌های خود را به مناطق سیل‌زده فرستاده بودند. هم‌چنین، بسیاری از کسانی که ماشین‌های آفرود داشتند، همراه با اتومبیل‌های خود به این منطقه آمده بودند. آنان علاوه بر کمک به مردم، وظیفه انتقال کمک‌های مردمی به مناطق صعب‌العبور را برعهده داشتند.
مستند «گلستان بر سیل» به کارگردانی وحید فراهانی کاری از گروه مستند روایت فتح است و پنجشنبه سوم بهمن روی آنتن شبکه اول سیما می‌رود.
انتهای پیام
captcha