خرد جمعی؛ مهمترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3873569
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

خرد جمعی؛ مهمترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه مدیریت و پیشگیری آسیب‌ها و معضلات اجتماعی عزم جدی می‌طلبد، بیان کرد: خرد جمعی نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

خرد جمعی مهمترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیعلیرضا مظاهری، فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، معضلات اجتماعی را از دغدغه‌های اصلی مردم و مقام معظم رهبری دانست و افزود: امروزه علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی برای پیشگیری از جرم و جرائم انجام شده ولی متأسفانه این موضوع همه جهان را درگیر کرده است.

این مقام ارشد انتظامی به سخنان مقام معظم رهبری که آسیب‌های اجتماعی مانند آسیب‌های طبیعی است و بنیان خانواده را تخریب می‌کند اشاره کردو گفت: با توجه به سخنان معظم له اگر جرائم، آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی رفع نشود عمق آن زیاد و همه جامعه را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیری به سه بخش سطحی، جمعی و ملی تقسیم می‌شود، بیان کرد: اقدامات سطحی شامل فرد و اعضای خانواده، اقدمات جمعی اهالی یک منطقه یا جمعیت شهر و اقدمات ملی سازمان‌های دولتی است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ناجا در کنار اقدمات سلبی بیشتر بر پیشگیری اجتماعی و اقدامات ایجابی تمرکز دارد، گفت: نیروی انتظامی در راستای جلوگیری از معضلات اجتماعی جامعه هدف خود را از مهدکودک تا آموزش عالی تعریف کرده است.

وی افزود: کمتر از نیمی از جمعیت کشور اعضای خود سازمان‌های دولتی هستند که اگر هر یک از این سازمان‌ها در حیطه کاری خود اقدامات پیشگیرانه انجام دهند، پیشرفت خوبی در زمینه کاهش آسیب‌ها صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه مدیریت و پیشگیری آسیب‌ها و معضلات اجتماعی عزم جدی می‌طلبد، بیان کرد: خرد جمعی نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، اعتیاد به موادمخدر، طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اجتماعی و نقاط بحرانی شهری را از آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و گفت: فرماندهی انتظامی خراسان شمالی آمادگی کامل برای همکاری با سازمان‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و مردم در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

انتهای پیام
captcha