جوانان خلاق؛ بزرگ‌ترین سرمایه برای مقابله با تحریم‌ها
کد خبر: 3873573
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

جوانان خلاق؛ بزرگ‌ترین سرمایه برای مقابله با تحریم‌ها

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل توسط ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان امیدوارکننده است، گفت: جوانان خلاق و نوآور بزرگ‌ترین سرمایه برای مقابله تحریم‌های ظالمانه دشمنان است.

جوانان خلاق؛ بزرگ‌ترین سرمایه برای مقابله تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمنان است

به گزارش ایکنا از ایلام، سیدغلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی استان امروز، دوم بهمن‌ماه در نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی بسیج، اظهار کرد: رشد استفاده از فضای مجازی فرصت‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال و کسب و کارهای نوین پیش روی ما گذاشته است.

وی با بیان اینکه شالوده اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: در مقابل اقتصاد دانش‌بنیان اقتصاد مبتنی بر نفت وجود دارد و تاکنون نیز موجب شده تا آن گونه که باید به نوآوری و دانش توجه نشود چون در این نوع اقتصاد، اشتغال و ابتکارات مبتنی بر دارایی‌ها و اعتبارات اقتصادی و پول موجود در کشور بوده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: در جامعه‌ای که اقتصاد آن متکی به نفت باشد، ارتباط چندان معناداری بین دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها ایجاد نمی‌شود و صنعت شکل نمی‌گیرد و فقط کارخانه‌ها متولد می‌شوند و نوآوری و خلاقیت جایگاه مناسبی ندارد، به همین دلیل صنایع اقتصادی ما وابسته به تکنولوژی‌های بیگانه است.

رئیس جهاددانشگاهی ایلام تصریح کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان اقتصاد مبتنی بر دانش است و نوآوری جایگاه بالایی دارد و همه مسائل با دانش حل می‌شوند و دانش محور کسب و کار قرار می‌گیرد و ارزش‌آفرینی می‌کند و توسعه‌ پایدار را به ارمغان می‌آورد.

حسینی گفت: دانش‌آموختگان در جامعه دانش‌بنیان، دنبال کار دولتی نیستند، بلکه دنبال این هستند که با نوآوری و ایده کاری را انجام دهند که مبتنی بر کارآفرینی شود و خوشبختانه امروز جامعه از ایده جوانان استقبال و دانشگاه ارتباط منطقی و خوبی را با صنعت برقرار کرده است اما تا رسیدن به نقطه‌ مطلوب در این عرصه فاصله داریم و امروز از هر 820 مقاله که منتشر می‌شود یک ثبت اختراع بین‌المللی داریم، در صورتی که این آمار در کشور ژاپن به ازای هر مقاله یک اختراع ثبت می‌شود و باید به‌دنبال حل این مشکل باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید طوری حرکت کنند که به جای اینکه منتظر بودجه دولت باشند باید با فناوری و نوآوری هم درآمدزا باشند و هم ثمره کار دانشگاه‌ها به مردم برسد، تصریح کرد: در تحریم ظالمانه آمریکا و اروپا متوجه شدیم که پول نفت نمی‌تواند مشکل ما را حل کند و همین جوانان هستند که با نوآوری و خلاقیت کارهای بزرگی را انجام دهند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

حسینی با قدردانی از برگزاری چنین رویدادی در استان توسط سپاه امیرالمؤمنین(ع)، آن را فرصتی بسیار مناسب برای ایده‌پردازی جوانان عنوان و اظهار کرد: نامگذاری سال‌ها با مضامین اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری هم رسالت‌های بزرگی را فراوری ما قرار داده و هم موجب اتفاقات بسیار خوبی در کشور شده است.

وی گفت: در زمینه جذب دانشجو جزء 10 کشور اول هستیم و 4 میلیون و 500 هزار نفر دانشجو داریم که ظرفیت بسیار بالایی است و به لحاظ تولید علم در رتبه 15 هستیم و وجود 43 پارک‌ علم و فناوری که با تعداد پارک‌های بزریل، چین و اسپانیا برابری می‌کند و ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: آمارهای اخیر نشان می‌دهد، با هزینه‌ 10 هزار میلیارد تومان، 300 هزار شغل ایجاد شده ولی 4 هزار شرکت دانش‌بنیان بیش از 300 هزار شغل ایجاد کرده‌اند که امیدوارکننده است.

رئیس جهاددانشگاهی ایلام با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی که با حمایت وزارت ورزش و جوانان ایجاد شده، گفت: امیدواریم ایده‌های علاقه‌مندان و ایده‌پردازان هدایت و دغدغه‌های نظام برآورده شود و به کوته نظرانی که فکر می‌کنند تحریم موجب خستگی جوانان ما می‌شود نشان دهیم می‌توانیم بر دشمنان این مرزو بوم پیروز شویم.

انتهای پیام
captcha