ایام فاطمیه نمود اجتماعی داشته باشد
کد خبر: 3873597
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

ایام فاطمیه نمود اجتماعی داشته باشد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مراسم‌ ایام فاطمیه با حضور هیئت‌های عزاداری باید نمود اجتماعی داشته باشد.

مراسم‌های ایام فاطمیه نمود اجتماعی داشته باشدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد 2 بهمن ماه در پنجاه و هفنمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی یا موضوع برنامه‌های ایام فاطمیه و ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران مردمی قدرشناس هستند اظهار کرد: مردم با حضور خود در مراسم‌ بزرگداشت آن شهید والا مقام به ویژه مراسم تشیع در استان‌های مختلف ثابت کردند که قدرشناس زحمات کسانی هستند که عمر خود را صرف عزت و آبادانی این کشور می‌کنند.

وی دلدادگی به اهل بیت(ع) به ویژه مادر سادات را از ویژگی‌های شاخص مردم استان دانست و افزود: این دلدادگی را به خوبی می‌توان در مراسم‌های باشکوهی که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، مشاهده کرد.

کارگر تصریح کرد: باتوجه به نظر مراجع باید بیشترین برنامه ریزی در ایام فاطمیه دوم با حضور تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی در قالب دستجات سینه زنی و زنجیر زنی برگزار شود.

وی افزود: همانگونه صلوات برمحمد وآل محمد(ص) یک شعائر اسلامی در اسلام محسوب می‌شود عزاداری برای معصومان هم جزء شعائر اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه مراسم‌های ایام فاطمیه با حضور هیئات عزاداری باید یک نمود اجتماعی داشته باشد بیان کرد: در این ایام وعاظ و مداحان باید در ارائه ترویج الگوی فاطمی در موضوع خانواده وغیره ... نقش اساسی داشته باشند.

حمیدرضا جعفری، مشاور مدیرکل صداو سیما استان نیز در این نشست خواستار اجرای برنامه‌های ایام فاطمیه و دهه فجرنقلاب با شعار من یک سلیمانیم شد.

وی افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های هیئات مذهبی، پایگاه‌های بسیج، روحانیون محلات و نخبگان فرهنگی از ظرفیت ایام فاطمیه و ایام‌الله دهه فجر در جهت تقویت روحیه انقلابی گری در بین مردم بهره برد.

جعفری تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا در ایام الله دهه فجر گروه‌های برنامه سازی را به محلات مختلف استان اعزام کنیم تا فعالیت‌های شاخص محلات و تشکل‌های مردمی را به تصویر بکشند.

انتهای پیام
captcha