دانشگاه‌ باید مدیر تراز انقلاب اسلامی تربیت کند
کد خبر: 3873618
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶

دانشگاه‌ باید مدیر تراز انقلاب اسلامی تربیت کند

گروه اجتماعی ــ تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی‌ با اشاره به اینکه چشم‌انداز دانشگاه باید تربیت کردن مدیر تراز انقلاب اسلامی باشد، گفت: شهید سلیمانی مدیر تراز انقلاب اسلامی بود و در مسیر جلو می‌رفت و سپس به بقیه می‌گفت: شما هم بیایید.

دشتیبه گزارش ایکنا از یزد، غلامحسین دشتی، تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی‌ ۲ بهمن ماه در حاشیه کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و در جمع کارمندان امورفرهنگی این دانشگاه اظهار کرد: در موقعیت‌های حساس و اتفاقات مهم تلاش خواص این است که حجم اطلاعات را جهت‌دهی کنند و در راستای هدف خود نتیجه بگیرند که این از شگرد‌های تبلیغاتی است و دانشگاه باید به این نکته توجه داشته‌ باشد چرا که برخی اطلاعات به نحوی است که مردم توانایی تحلیل آن اطلاعات را ندارند و مشخص نیست چه سمت‌وسویی دارد لذا دانشگاه باید قدرت تحلیل به مردم ارایه دهد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر بزرگ‌ترین نقطه عطف تاریخی است گفت: حضور مقام معظم رهبری پس از مدت‌ها در نماز جمعه و ارائه چند نکته حائز اهمیت است که اولین نکته شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی است و عکس‌العمل جامعه در قلمرو ملی و جهانی سبب ایام الله شدن این اتفاق بود.

دشتی نکته دوم را پاسخ ایران به آمریکا در عین‌الاسد دانست که به یک رویداد تاریخی و ایام‌الله تبدیل شد گفت: غرب یک نگاه جدیدی به منطقه و نظام جهانی دارد و حوادث اخیر، مخصوصا بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی که ایشان سیاست را تکان داد. نگاه سیاسی دنیا به این شکل است که آمریکا را موضع قدرت می‌دانند و کسی می‌دانند که اعمال زور می‌کند و هرکسی که موافق او نباشد را تحریم یا تهدید می‌کند. یعنی در آینده باید نسبت به قدرت آمریکا تردید داشت.

وی تصریح‌ کرد: در اتفاقات اخیر، فرهنگ تاثیرات زیادی یافت و در حوزه نظام حقوقی نیز تاثیر و تغییرات ایجاد شد و نشان‌ داد که نگاه‌هایی در حال شکل گیری است و زمینه‌هایی وجود داشت و اتفاق شهادت سردار، آن را تقویت کرد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی بر تحلیل درست مباحث روز توسط خواص و دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: ما در شرایط خاص و در نقطه عطف قرار داریم که یک ظاهر و یک باطنی دارد.

دشتی با اشاره به اینکه صداقت، فداکاری و حفظ امنیت برای ایرانیان ارزشمند است ادامه داد: اگر کشوری امنیت نداشته باشند توانایی پیشرفت و قدرت نخواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه گمنام بودن سردار سلیمانی باعث محبوبیت او شد، کفرستیزی، مردم‌یار، اقتدار، خدمت به مردم را از دیگر ویژگی‌های این شهید والامقام عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی مدیر تراز انقلاب اسلامی بود و یک مدیر تراز انقلاب در نظام با مردم هم انس دارد و هم در مشکلات با آنهاست.

دشتی افزود: جمع بین سیاست و جهاد از شاخص‌های شخصیتی سردار بود و به خانواده احترام می‌گذاشت و خیلی کم در خانواده بود. نگاه او جهانی بود و ایمان داشت که موفق می‌شود. عاشق ولایت و امامت بود و در مسیر جلو می‌رفت و سپس به بقیه می‌گفت شما هم بیایید نمی‌گفت بروید. شهید سلیمانی گفت تا شهید نباشی شهید نمی‌شوی..

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید مدیر تراز انقلاب تربیت کند گفت: مرحله تمدن‌‌سازی آغازشده‌ و انقلاب اسلامی در حال شکل‌گیری تمدن جدیدی است و قطعا گستره جهانی خواهد داشت و می‌شود‌ چرا که سردار سلیمانی نشان‌ داد می‌شود در سطح جهانی کار را پیش‌ برد و اکنون در دنیا مشاهده می‌کنیم که ملت‌ها با تربیون قاسم سلیمانی حرف می‌زنند.

انتهای پیام
captcha