دنیای امروز؛ نیازمند اخلاق/عفاف‌وحجاب؛ مهم‌ترین مولفه‌ اخلاق اسلامی
کد خبر: 3873630
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

دنیای امروز؛ نیازمند اخلاق/عفاف‌وحجاب؛ مهم‌ترین مولفه‌ اخلاق اسلامی

گروه اجتماعی ــ رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دنیای امروز به شدت نیازمند اخلاق است و یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مولفه‌های اخلاق اسلامی بحث عفاف و حجاب است.

دنیای امروز؛ نیازمند اخلاق/عفاف و حجاب؛ مهم‌ترین مولفه‌ اخلاق اسلامیبه گزارش ایکنا از یزد عبدالمجید طالب‌تاش، رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ۲ بهمن در میزگرد تبیین آئین نامه آراستگی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یزد اظهار‌ کرد: دنیای امروز به شدت نیازمند اخلاق است و یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مولفه‌های اخلاق اسلامی بحث عفاف و حجاب است.

وی بر عقلانی، شرعی و قانونی بودن دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و از همه دست اندرکاران فرهنگی دانشگاه خواست تا در راستای بهتر اجرایی شدن این دستورالعمل تلاش کنند.

وجود بیش از 160 گلزار شهدا در دانشگاه‌های آزاد

رضا نصیری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این میزگرد گفت: تجهیزات و ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه‌های آزاد وجود دارد که دارا بودن بیش از ۱۶۰ مزار گلزار شهدا در دانشگاه‌ها، فعالیت یک هزار روحانی، بیش از یک میلیون نفر جامعه آماری و وجود ۳۰۰ تالار نشان از قابلیت‌های دانشگاه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات دانشگاه از جمله این تالارها برای تمام ارگان‌ها قابل استفاده‌ است گفت: دانشجویان موفقی در رشته‌های مختلف در این دانشگاه هستند که در مسابقات و جشنواره‌ها حائز رتبه‌های برتر شده‌اند .

نصیری با اشاره به اینکه علی رغم خوبی‌های بسیار زیاد با مشکلاتی در دانشگاه آزاد مواجه هستیم، کمبود اعتبار و امکانات رفاهی، بدعت‌گذاری در قوانین را از جمله مشکلات دانست و گفت: ساخت‌ نامتعارف برخی مساجد و نامناسب بودن مکان آن از معایبی است که در دانشگاه وجود دارد و متاسفانه مساجد، دور از مراکز پرجمعیت دانشگاه احداث شده است.

نصیری با اشاره به تبیین آیین نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری گفت: این آیین نامه در راستای تحقق اهداف دانشگاه و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تببین و به دانشگاه‌های کل کشور ابلاغ شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از نقاط قوت این آیین نامه عنوان آن است که نشان می‌دهد در زمینه‌های آراستگی، شئونات و فرهنگ رفتاری کار شده است.

وی ادامه داد: جریان ایجاد شده توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نقطه شروع مطمئن و ایمنی است که در نهایت منجر به اجرای تمام ابعاد دین در دانشگاه خواهد شد.

لزوم اجرای شئون فرهنگی در گستره وسیع

طوسی، مدیر امور بازرسی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این میزگرد اظهار کرد: اهمیت کار فرهنگی و بحث پوشش، عفاف و حجاب، رفتار و در حقیقت شئون فرهنگی در گستره وسیع فرهنگ، کار ویژه، پراهمیت و همه جانبه‌ای است.

طوسی به دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری اشاره کرد و گفت: مسئولیت اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری بر عهده همه مدیران و دست اندرکاران است و همه در قبال آن مسئول هستند تا انشاء الله بتوانیم این دستورالعمل را به عنوان الگویی اثربخش در زمینه عفاف و حجاب به دیگر دانشگاه‌ها ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha