کانون‌های مساجد یزد تخصصی می‌شوند
کد خبر: 3873646
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

کانون‌های مساجد یزد تخصصی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به تخصصی کردن فعالیت‌ها گفت: خوشبختانه کانون‌های استان ظرفیت تخصصی شدن در زمینه‌های مختلف اعم از سرود، نمایش، ساخت انیمیشن، خانواده و امورقرآنی را دارند.

کانون‌های مساجد یزد تخصصی می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد 2 بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی فهما اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری برای ثبت اطلاعات خود در سامانه فهما تا روز جمعه، ۴ بهمن ماه مهلت دارند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در هشت شاخص اصلی شامل ارتقای فعالیت‌های قران و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و فضای مجازی و رسانه و همچنین خلاقیت و نوآوری و همچنین 32 شاخص فرعی در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود.

سالاری افزود: فهما دو هدف عمده را دنبال می‌کند که فعال کردن کانون‌ها و افزودن به ظرفیت آنها در اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب و امکان استفاده هر کانون از ظرفیت‌ها و امکانات و تجربه‌ها و برنامه‌های کانون‌های مجاور و کانون‌های فعال و الگو است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به اینکه در پایان طرح فهما، سه استان کاندیدای اصلی برای دریافت عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» معرفی و یک استان برگزیده اعلام می‌شود بیان کرد: استان یزد جزو ده استان برتر در این طرح است و امیدواریم تا پایان روز جمعه رتبه برتری را کسب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسجد پایگاه انقلاب و خاستگاه اسلام است گفت: خواست حضرت امام (ره) نیز این بود که امور در مساجد اداره شود و همچنین رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند که فعالیت‌های مسجد در کانون‌های فرهنگی و هنری جدی گرفته شود لذا ما درصدد این هستیم که از تمام مراکز و نهادهای مسجد محور و مراکز فرهنگی برای رونق بیشتر مساجد استفاده کنیم.

سالاری با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی کانون‌های مساجد و به روز رسانی این اطلاعات گفت: برنامه‌هایی که در آینده در اولویت این ستاد قرار دارد تخصصی کردن کانون‌های فرهنگی و هنری است که خوشبختانه کانون‌های استان ظرفیت تخصصی شدن در زمینه‌های مختلف اعم از سرود، نمایش، ساخت انیمیشن، خانواده و امورقرآنی را دارند.

انتهای پیام
captcha