هیئات مذهبی پرورش‌دهندگان نسل سلیمانی‌های فردای کشور باشند
کد خبر: 3873677
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

هیئات مذهبی پرورش‌دهندگان نسل سلیمانی‌های فردای کشور باشند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به معنویت حاکم بر فضای هیئات مذهبی گفت: هیئات مذهبی باید پرورش دهندگان نسل سلیمانی‌های فردای کشور باشند .

هیئات مذهبی باید پرورش دهندگان نسل سلیمانی های فردای کشور باشندبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد 2 بهمن در دیدار با اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شعرای آیینی شهرستان‌های استان با اشاره به تاکید بر بر تدوین آییین نامه در حوزه مداحان و هیئات مذهبی اظهار کرد: نباید در این حوزه منتظر تهران باشیم بلکه باید با توجه به شرایط بومی استان و اینکه سبک عزاداری استان در کشور متمایز و سرآمد است آیین نامه بومی را در این حوزه طراحی کنیم.

وی از هیئات مذهبی استان به عنوان ظرفیتی عظیم در حوزه‌های مختلف یاد کرد و افزود: در ادامه باید به گونه ای بستر سازی کنیم تا همه هیئات و مداحان به خود را ملزم به رعایت آیین نامه تدوین شده بدانند.

ناصری به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: خدا با سردار سلیمانی کاری کرد که درانقلاب اسلامی ایران و حتی جهان اسلام بی نظیر بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک انسان مدیر، سیاستمدار و .. بود که در طول عمر با برکت خود اقدامات بسیاری را برای جامعه مسلمین و مردم کشور خود انجام داد که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

امام جمعه یزد افزود: شهید سلیمانی یکپارچه معنویت بود و جز برای رضایت خدا هیچگاه قدمی برنداشت و خدا هم اجر مجاهدت‌های او را شهادت در راهش قرار داد.

وی تصریح کرد: فرهنگ حاج قاسم، فرهنگ امام حسین (ع) که همان فرهنگ حرکت برای رضای خداست بود و با رفتن خود این فرهنگ را در کشور و حتی کشورها منطقه زنده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد از ولایتمداری به عنوان برجسته‌ترین شاخصه سردار سلیمانی یاد کرد و افزود: باید سیره و منش آن شهید به عنوان یکی از تربیت یافتگان مکتب امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری در فعالیت‌های هیئات مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به معنویت حاکم بر فضای هیئات مذهبی گفت: باید از این ظرفیت در جهت پرورش نسلی چون سردار شهید سلیمانی بهره برد.

حجت الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) گفت: هیئات مذهبی نباید تنها به بحث عزاداری در این ایام اکتفا کنند بلکه باید احیاگرمکتب بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) باشند.

باقری، رئیس شورای هیئات مذهبی استان و آبیاری رئیس کانون مداحان و شعرای آیین استان نیز گزارشی از فعالیت‌های این دو مجموعه ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha