جمع‌آوری کمک 60 میلیون تومانی برای سیل‌زدگان شرق هرمزگان/ مردم جاسک و بشاگرد نباید فراموش شوند
کد خبر: 3875049
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

جمع‌آوری کمک 60 میلیون تومانی برای سیل‌زدگان شرق هرمزگان/ مردم جاسک و بشاگرد نباید فراموش شوند

گروه اجتماعی - مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه حدود 60 میلیون تومان کمک نقدی از خیرین برای مناطق سیل‌زده جاسک و بشاگرد جمع‌آوری کردیم، گفت: مردم جاسک و بشاگرد پس از سیل در شرایط سختی هستند و نباید فراموش شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نادر حقیقی، مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: پس از وقوع سیل اخیر در شرق هرمزگان از روزهای ابتدایی حوزه علمیه جاسک را مأمور کردم در میان مردم حضور پیدا کرده و خود را از مردم جدا نکنند و خدمات خوبی را نیز ارائه کردند.

وی افزود: چند روز حوزه علمیه را برای این امر تعطیل کردیم تا بتوانیم در شهر جاسک کنار نهادهای حمایتی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعیت هلال‌احمر از مردم سیل‌زده حمایت کنیم و اساتید و طلاب ما در جاسک و بشاگرد به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و به یاری سیل‌زدگان شتافتند.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: بنده شخصاً تمامی روستاهای شرق جاسک را از نزدیک بازدید کردم و تا جایی که از حوزه علمیه برمی‌آمد حمایت‌های مالی را انجام دادیم.

حقیقی ادامه داد: در بخش بشاگرد نیز از نزدیک با حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان از روستاهای فراوانی بازدید کردیم و حمایت‌های لازم را انجام دادیم؛ همچنین حوزه علمیه صاحب‌الزمان بشاگرد را مأمور کردیم آماده خدمت به سیل‌زدگان باشند.

وی با بیان اینکه در این سیل اخیر حدود 60 نفر طلبه معمم به این مناطق اعزام شدند، افزود: با کمک حوزه علمیه حدود 60 میلیون تومان کمک نقدی از خیرین برای مناطق سیل‌زده جاسک و بشاگرد جمع‌آوری کردیم.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان بیان کرد: طبق مشاهداتی که داشتیم خسارت‌ها در مناطق مختلف متفاوت بوده است، در جاسک برخی روستاها صد درصد تخریب شده و مردم هرچه داشتند را از دست داده‌اند به‌گونه‌ای که در برخی مناطق خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی تبدیل به رودخانه شده بودند.

حقیقی با اشاره به اینکه نیاز است نهادهای مسئول فکری جدی برای خانه‌های مردم در جاسک داشته باشند، گفت: تفاوت خسارت‌های سیل در بشاگرد این است که زیرساخت‌های مهم در آنجا از بین رفته، مردم و خانه‌هایشان شاید به‌ظاهر آسیب زیادی ندیده‌اند اما می‌توان گفت بعد از سیل در بشاگرد یک بحران انسانی در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: تمامی راه‌ها در بشاگرد مسدود است و مردم هیچ دسترسی به‌جایی ندارند تا بتوانند آذوقه‌ای برای خود تأمین کنند، آذوقه بسیاری از روستاها صرفاً به‌صورت هوایی و از طریق بالگرد تأمین می‌شود و ازآنجاکه جمعیت روستاها در این منطقه وسیع است، امدادرسانی هوایی تنها تا حدی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: با اینکه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب و روز در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بودند اما نیاز است فکری جدی و نگاه جدیدی درزمینهٔ راه‌های بشاگرد صورت بگیرد.

حقیقی اضافه کرد: چندین و چند استاندار عوض شده، همه آمده‌اند، وعده داده‌اند دو پل که نیاز زیرساختی و اساسی در شهرستان بشاگرد است را می‌سازند اما می‌روند و خبری از پل‌ها نیست، استاندار فعلی نیز چندین بار قول‌هایی در این زمینه داده که تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه مردم جاسک و بشاگرد پس از سیل در شرایط سختی هستند و نباید فراموش شوند، افزود: نیاز است اهتمام جدی در این زمینه صورت بگیرد و دست نهادهای انقلابی به‌خصوص سپاه برای حمایت از مردم جاسک و بشاگرد که اکنون به‌واسطه سیل و از گذشته به‌واسطه محرومیت‌های جدی مورد ظلم واقع‌شده‌اند، بیشتر باز شود و گشایشی در کارشان صورت بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان گفت: در فیلم‌هایی که به دستمان رسیده بود مشاهده کردیم برخی روستاها چندین روز بدون آذوقه مانده بودند و از برگ درختان تغذیه می‌کردند و این نشان می‌دهد که مسئولین باید بیشتر به فکر باشند، این شرایط زیبنده مردم انقلابی ما نیست.

انتهای پیام
captcha