دهه فجر؛ فرصتی برای تربیت نسل سلیمانی‌ها
کد خبر: 3875272
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

دهه فجر؛ فرصتی برای تربیت نسل سلیمانی‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی است تا اقدامات لازم برای تربیت نسل سلیمانی‌ها صورت گیرد.

دهه فجر؛ فرصتی برای تربیت نسل سلیمانی‌هابه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 10 بهمن در نشست ستاد دهه فجر استان اظهار کرد: جشن‌های دهه فجر باید با محوریت مردم برگزار شود و مردم به نحوی خودشان در صحنه حضور یابند و به صورت خودجوش برنامه‌ها را اجرا کنند.

وی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد انقلاب و با اشاره به اینکه در دوران انقلاب، امام و مردم در پی اهداف بزرگ و خاصی بودند گفت: در انقلاب انگیزه‌هایی همچون خدمت، مجاهدت، مبارزه، وحدت و یکپارچگی، روحیه‌های برابری، تلاش و کوشش، دشمن‌شناسی و ولایتمداری سبب شده بود که مردم با شور، هیجان و انقلابی‌گری همراه با اخلاص، همدردی و توجه به خدا اهداف والای خود را پیدا کنند.

ناصری با اشاره به اینکه ما در طول این سال‌ها در برخی زمینه‌ها دچار نواقص‌هایی شده‌ایم بیان کرد: اکنون شرایطی در بحث‌های خانواده، اخلاق در جامعه و برخورد با مردم پیش آمده که ذائقه انسان‌ها را تغییر داده‌ است.

امام جمعه یزد افزود: بنابراین لازم است که روحیه انقلابی، همبستگی، برادری، یگانگی و یکپارچگی را ایجاد کنیم تا مردم تحت اوامر ولایت فقیه و سفارشات امام راحل بتوانند قرآن و اسلام را در اجتماع پیاده کنند‌.

وی با اشاره به اینکه لازمه‌ی این اقدام تربیت افرادی در این مسیر است افزود: در مدارس ، پادگان‌ها و پایگاه‌ها باید کلاس‌های آموزشی برگزار شود و اهداف انقلاب، نظام، ارزش‌های مردم و هدف دینی برای نسل جدید بیان شود‌ و همچینن لازم است به سمت احیای فرائض‌، خوبی‌ها و ارزش‌های انقلاب گام برداریم و مباحث تبیینی را به صورت نشریه یا توسط مبلغان انتقال دهیم.

ناصری با اشاره به اینکه این اقدامات با تلاش، حرکت تحولی و انقلابی انجام می‌شود بیان کرد: باید ارزش‌ها را برای مردم تبیین کنیم تا با آن از انقلاب، امنیت، خون شهدا، آرمان‌های انقلاب و رهبری حراست کنیم و این یک وظیفه و تکلیفی بر ماست.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی را باید همگان بشناسند سردار سلیمانی مرد خدا بود، مکتب و الگوی مناسب برای فرزندان ما بوده و هست و باید روحیه‌ی خصمانه دشمن را درک کنیم و راه‌های آسیب‌زای دشمن در جهت انحراف فرزندان خود را بشناسیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم و فرزندان خود را از این دسیسه‌ها آگاه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: قدم مهم در این برهه از نظام این است که یک تحرک جدی در پیشبرد اقتصاد انجام شود تا مسئولان مشکلات اشتغال را حل‌ کنند و باید برای پیشرفت صنایع در زمینه پوشاک واحدهای تولیدی راه اندازی و حمایت شوند تا بدین طریق اشتغال استان رونق یاید.

وی با اشاره به اینکه باید در دهه فجر اقدامی صورت گیرد تا سلیمانی های زیادی تربیت شوند گفت: جمعیت شیعه در حال کاهش است و تا چند سال آینده دیگر جوانانی نداریم که در مقابل زورگویان بایستند و وقتی جمعیت شیعه کم شود مغلوب دشمن خواهیم شد لذا باید سنت‌های غلط بررسی و سازو کارهایی در این راستا صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha