۵۳۸۷ یزدی در آزمون قرآن و عترت شرکت کردند
کد خبر: 3875392
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

۵۳۸۷ یزدی در آزمون قرآن و عترت شرکت کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رقابت ۵۳۸۷ نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۳ حوزه این استان خبر داد.

۵۳۸۷ یزدی در آزمون «قرآن و عترت» شرکت کردندمجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در محل سالن فجر دانشگاه یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۵ رشته و ۴ گروه حفظ، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع) در حال برگزاریست.

وی تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن را از رشته‌های این آزمون برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه این آزمون در استان در ۱۳ حوزه امتحانی برگزار و در مرکز استان در سالن‌های فجر و غدیر دانشگاه یزد در حال برگزاریست گفت: ۵۳۸۷ نفر در این دوره ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۳۶۹۲ نفر در رشته‌های حفظ، ۲۴۴ نفر معارف اهل بیت (ع)، ۷۹۱ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم در آزمون کتبی هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند.

جوادیان‌زاده از برگزاری آزمون الکترونیکی شامل رشته‌های روخوانی و روان خوانی و سبک زندگی با حضور ۶۶۰ نفر در استان خبر داد.

انتهای پیام
captcha