بودجه‌های فرهنگی در جای خود هزینه شود
کد خبر: 3875403
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

بودجه‌های فرهنگی در جای خود هزینه شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه یزد با اشاره به نقش فرهنگ در اقتدار کشور از هزینه‌کرد بودجه فرهنگی در حوزه‌های دیگر انتقاد کرد و گفت: اینکه هر زمانی با مشکل بودجه مواجه شده و از بودجه فرهنگی کم می‌شود، تفکری اشتباه است و باید نسبت به فرهنگ حساسیت بیشتری صورت گیرد.

بودجه‌های فرهنگی در جای خود هزینه شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه این هفته نماز جمعه شهر یزد، امروز، 11 بهمن با اشاره به گام دوم انقلاب اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، اعلامیه حقوقی، اسلامی و الهی است و مسائل مهمی در آن وجود دارد که بیشتر به ساختار انسانیت، انسان سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی و پایه‌گذاری حرکت به جلو و ادامه مسیر بر می‌گردد.

وی ادامه داد: این بیانیه بر مبانی مختلف پایه گذاری شده است که می‌توان در سه مرحله حفظ دستاوردهای انقلاب، تقویت ظرفیت‌ها و تحقق ماموریت‌ها تقسیم بندی کرد.

آیت‌الله ناصری ضمن تأکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بزرگی اعم از حفظ اسقتلال و دین‌مداری در کشور، خدامحوری، زدودن طاغوت، ایجاد وحدت بین مسلمانان، توجه به خدا و ایمان و اعتفاد و مسئله مهدویت و برنامه ریزی برای رشد انقلاب و اسلام، پشتیبانی حقیقت‌های اسلام، رها شدن از استکبار جهانی، داشتن استقلال  و عزت و کمال را ایجاد و این موارد دستاوردهای نهضت چندین ساله ما است .

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده و به فعلیت رساند و این وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند با اشاره به زمینه‌های رشد و اقتدار در حوزه‌های نظامی، صنعتی، فرهنگی و ... بیان کرد: اگر فرهنگ به درستی معرفی و تقویت شود و بر  ذهن و عاطفه مردم تاثیر بگذارد قطعا بعضی خلأهای موجود در کشور برطرف  می‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگ جامعه باید تقوبت و خودباوری باید گسترش یابد و هیچ یک از الگوهای قدرت بدون داشتن انطباق و مبانی فرهنگی در جامعه نمی‌تواند به اقتدار تبدیل شود لذا لازم است بین حاکمیت و الگوی فرهنگی حامعه انطباق برقرار شود.

ناصری با اشاره به اینکه بودجه‌های فرهنگی باید به درستی و در جای خود هزینه شود افزود: اینکه هر زمانی و در هر جا بودجه کم بیاوریم از بودجه فرهنگی کم می‌کنیم اشتباه است زیرا که کار فرهنگی نسبت به بقیه اقدامات در کشور مهم‌تر و باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر نقش موثر قدرت خودباوری در اقتدار کشور گفت: اینکه بعضی مسئله مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند باید این نکات را هم در نظر بگیرند که آمریکایی‌ها زمانی سرمایه‌های ما را به غارت بردند .

وی ادامه داد: در کشور ما ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و جوانان ما می‌توانند وارد میدان عمل شده لذا باید از این ظرفیت استفاده کرد و در عمل مساعد ترین زمینه‌ها  برای شکوفایی استعدادها فراهم آورده و لازمه آن خودباوری در ابعاد مختلف است و این فرهنگ الهی باعث این کار می‌شود و در این صورت کسی که معتفد و با خدا باشد، خیانت نمی‌کند.

امام جمعه یزد با اشاره به انتقادات برخی مسئولان در زمینه انتخابات بیان کرد: انتقاد باید سازنده و خوب و برگرفته از تعمد و دشمنی و تخریب نباشد اما گاهی دیده می‌شود برخی مسئولان از دیگران توقع انتقادات سازنده و خوب دارند در حالی که خودشان در طرح مسئله‌ای مثل انتخابات به جای انتقاد دست به تخریب نظام می‌زنند.

وی ادامه داد: در صحبت‌ها به جای اینکه انتقاد و راه حل داده شود تخریب نظام است و اگر انتقادی در خصوص انتخابات مطرح می‌شود باید سازنده و درست مطرح شود چرا که انتقاد نابجا باعث ناامیدی مردم و شاد شدن دشمن خواهد شد .

انتهای پیام
captcha