افتتاح پروژه‌های اشتغال‌زا همزمان با دهه فجر در یزد
کد خبر: 3875799
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

افتتاح پروژه‌های اشتغال‌زا همزمان با دهه فجر در یزد

گروه اجتماعی ــ استاندار یزد از افتتاح ۵۵۵ پروژه با اعتباری بالغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: پروژه‌های اشتغال‌زا که در دهه فجر افتتاح خواهد شد، بالغ بر ۱۲۵۰ شغل ایجاد می‌کند.

ایجاد 1200 شغل برای یزدی‌ها همزمان با افتتاح پروژه‌های دهه فجربه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، روز گذشته، 12 بهمن در جمع خبرنگاران استان از افتتاح 555 پروژه با اعتباری بالغ 1500 میلیارد تومان در بخش‌های زیربنایی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و عمران شهری و روستایی در استان خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌های اشتغالزا که در دهه فجر افتتاح خواهد شد، بالغ بر 1250 شغل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در دهه فجر همچنین عملیات اجرایی 43 پروژه با اعتبار 760 میلیارد تومان و 190 میلیون یورو در استان آغاز خواهد شد.

استاندار یزد با اشاره اقدامات انجام شده در استان در طول یکسال گذشته به سفر رئیس جمهور به عنوان مهمترین رویداد اشاره کرد و گفت: جمع بندی نهایی پروژه‌های مصوب 41 پروژه با اعتبار 944 میلیارد تومان بوده است که از این میزان، 258 میلیارد در سال 98 و 686 میلیارد 99 تخصیص اعتبار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین دو پروژه از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ 90 میلیارد تومان و یک پروژه از طریق ایمیدرو با مبلغ 45 میلیارد تومان تصویب شده است.

طالبی بیان کرد: در مجموع 44 پروژه با مبلغ یک هزار و 79 میلیارد تومان دستاورد سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد بوده است.

استاندار یزد با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد و دستاوردهای این سفر نیز گفت: مبلغ 80 میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف دستگاه‌های قوه قضاییه استان مصوب شد که مقرر شد 22 میلیارد از محل منابع استانی و مابقی از اعتبارات در اختیار قوه قضاییه هزینه شود.

طالبی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای استان در حوزه آب بیان کرد: مهمترین دستاورد شروع مطالعات انتقال آب دریای عمان با تخصیص 250 میلیون متر مکعب است که این مطالعات در آستانه اتمام است و بعد از انتخاب سرمایه گذار مقدمات اجرایی شدن این عملیات انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: محل استقرار آب شیرین کن‌ها در استان هرمزگان انتخاب شده و اقدامات مربوط به تملک این مکان‌ها در حال انجام است.

طالبی افزود: در زمینه سهمیه آب شرب تخصیصی از خط اول آب انتقالی به استان، برای اولین بار این سهمیه از 70 میلیون متر مکعب فراتر رفته است و در زمینه تامین آب شرب در استان شرایط بهتری به نسبت گذشته داریم.

استاندار یزد گفت: محل خط دوم انتقال آب شرب نهایی شده که از محل خرسان استان کهگلویه و بویر احمد عملیات اجرایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است که از سال آینده 20 میلیون متر مکعب آب وارد یزد می‌شود و بخشی از نیاز آب صنعت از این محل تامین خواهد شد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد به سمتی می‌رود که پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور شود افزود: با توجه به اولویت‌های استان در زمینه اقتصاد دانش بنیان، کار ایجاد کارخانه نوآوری همزمان با سفر رئیس جمهور به استان شروع شد و در نیمه اول سال آینده این مرکز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

طالبی افزود: علاوه بر کارخانه نوآوری چند مرکز نوآوری در حوزه‌های مختلف از جمله نساجی و صنعت فولاد و دیگر مواردی که مورد نیاز استان است در حال ایجاد است.

استاندار یزد در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست گفت: در همین راستا محدودیت‌هایی برای صنایع پرآبخواه و آلاینده اعمال شده است.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه آمایش استان و اسناد بالادستی، پهنه بندی اسقرار صنایع مختلف در استان مشخص خواهد شد و از این پس صنایع تنها در این پهنه‌ها مستقر می‌شوند تا کمترین آسیب متوجه محیط زیست شود.

طالبی با اشاره به سند آمایش استان بیان کرد: برنامه نهایی آمایش استان در ماه جاری در شورای عالی آمایش کشور بررسی خواهد شد و با تصویب آن کار اجرای برنامه آمایش در استان آغاز خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه سال آینده سال رونق پروژه‌های بزرگ در یزد است از افتتاح چند پروژه بزرگ ملی در استان در سال آینده خبر داد و افزود: افتتاح خط آهن یزد ـ اقلید که راه آهن یزد را به شیراز متصل خواهد کرد، پروژه گندله سازی بافق و ....از جمله این پروژه‌ها هستند.

طالبی با بیان اینکه علاوه بر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر، پروژه‌های دیگری در مناسبت‌های دیگر در سال جاری به افتتاح می‌رسد افزود: از جمله آنها می توان به کتابخانه مرکزی اشاره کرد که با حضور مسئولان کشوری در 15 اسفند ماه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha