۳۵ درصد فضاهای آموزشی در یزد فرسوده‌ است
کد خبر: 3876289
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

۳۵ درصد فضاهای آموزشی در یزد فرسوده‌ است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان یزد گفت: ۳۵ درصد فضاهای آموزشی یزد فرسوده هستند که برای بازسازی و مرمت آنها به کمک و همراهی خیران نیاز است.

قبه گزارش ایکنا از یزد، جواد ذاکر، مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان یزد 14 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدرسه به عنوان یکی از کانون‌های انقلاب بود و قطعا با آموزش می‌توانیم تحولات لازم در جامعه را ایجاد کنید. حتی حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی در گروه اهمیت بیشتر در امر آموزش مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان یزد ضمن اشاره به اینکه سازمان در دو بعد نرم‌افزاری پژهشی و سخت‌افزاری فعالیت می‌کند گفت: فعالیت‌دهی سازمان در راستای سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ و سند بنیادین تحول آموزشی نقشه راه تعیین شده‌ای دارد.

وی نوسازی و بازسازی مدارس را از وظایف اصلی این سازمان دانست و افزود: استان یزد دو هزار خیر دارد که ۳۰۰ نفر خیران خانم هستند و در امر مدرسه‌سازی فعالیت دارند و خوشبختانه مشارکت خوب خیران سبب شد تا در امر احداث و مرمت افزایش صورت گیرد.

ذاکر بیان کرد: در سال جاری ۳۱ پروژه خیری با وسعت ۳۱ هزار مترمربع در دست احداث است که ۴۰ میلیارد آن توسط خیران تأمین اعتبار شده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد دارای دو هزار مدرسه است به نحوی که بالاترین سرانه آموزشی کشور متعلق به استان یزد است گفت: ۲۵ درصد مدارس استان غیردولتی و ۷۵ درصد دولتی هستند و از بین مدارس استان بالای ۳۵ درصد فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارند.

ذاکر ادامه داد: با تامین اعتباری در حدود هزار میلیارد تومان می‌توان در یک برنامه ۵ساله کلیه مدارس فرسوده بازساری شوند و امیدواریم این اعتبار ۵۰ درصد توسط خیران و ۵۰ درصد از اعتبارات دولتی تامین شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان یزد بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۸پروژه در خصوص بازسازی مدارس تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌ است و به مناسبت دهه فجر انقلاب ۹پروژه توسط اداره بازسازی در شهرستان‌های یزد، تفت، ابرکوه، مبید و اردکان در بخش‌های مدرسه‌ای و کانون‌ها افتتاح خواهدشد که این پروژه‌ها در حدود ۲۰میلیارد تومان هزینه داشت.

وی ادامه داد: همچنین در دهه فجر انقلاب ۶ مورد کلنگ‌زنی داریم که سه مورد در زارچ، دو مورد در یزد و یک مورد در شهرستان مهریز انجام خواهد شد که اعتباری در حدود ۱۵میلیارد تومان نیاز است و تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسید.

ذاکر افزود: در سال ۹۸ استانداردسازی مدارس انجام شد و تمام بخاری‌های نفتی جمع آوری شده است و این اقدام با تامین اعتبار ۶ میلیارد انجام شد و اکنون دیگر در روستاهای دور افتاده نیز بخاری نفتی وجود ندارد.

وی از جمع آوری بخاری‌های گازی ظرف دو سال آینده خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۱۵۹ کلاس داریم که اعتباری بالغ بر ۳۴میلیارد تومان نیاز است تا بخاری‌های گازی به پکیج و شوفاز تبدیل شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان یزد از تجلیل ۴۵۰ خیر مدرسه‌ساز به مناسبت دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: هر روز از دهه فجر در یکی از شهرستان‌های استان برنامه تجلیل از خیران مدرسه‌ساز در مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha