بیش از 99 درصد روستاهای یزد برخوردار از برق‌ هستند
کد خبر: 3876327
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲

بیش از 99 درصد روستاهای یزد برخوردار از برق‌ هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: در حال حاضر ۹۲۴ روستای استان برق‌دار هستند که ۹۹.۷۲ درصد خانوارهای روستایی استان را شامل می‌شود.

بیش از 99 درصد روستاهای یزد برق‌دار هستندبه گزارش ایکنا از یزد، آرش نواب، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد 14 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت به ۶۸۶ هزار نفر ارائه خدمت می‌دهد و با گسترش خدمت به مشترکان اقداماتی را در دستور کار دارد.

وی طول شبکه برق استان را ۱۹ هزار و ۳۳۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۱۰۷۶۴ کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و ۸۵۷۴ کیلومتر طول شبکه فشار ضعیف در این استان است.

نواب تعداد مشترکان برق تا پایان دی ماه امسال را ۶۸۸ هزار و ۲۹۶ مشترک اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲.۳ درصد عمومی، ۱.۴ درصد کشاورزی، ۱.۷ درصد صنعتی، ۱۳.۴ درصد تجاری، ۸ درصد روشنایی معابر، ۸۰.۳ درصد خانگی با تعداد ۵۵۳۰۴۱ مشترک است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: ۱۳ امور برق در استان ارائه خدمت می‌دهند که امور یک بیشترین مشترک را دارد.

وی با اشاره به فروش ۴۹۴۵ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در ده ماهه امسال گفت: از این مبلغ ۵۴ درصد صرف صنعت شده است.

نواب افزود: میزان خاموشی به ازای هر مشترک در سال در کشور ۸۸۰ دقیقه است در حالی که در استان یزد ۶۸ دقیقه است.و در این زمینه رتبه اول را در کشور داریم.

وی با اشاره به وضعیت روستاهای استان نیز بیان کرد: هم اکنون ۹۲۴ روستا در استان برق دار هستند که ۹۹.۷۲ درصد خانوارهای روستایی استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: ۲۱۹۶ چاه یعنی بیش از ۹۶ درصد چاه‌های استان نیز برقدار شده است.

نواب از افتتاح ۹ نیروگاه تولید پراکنده با ظرفیت ۴۲ مگاوات در استان خبر داد و افزود: در بخش انرژی‌های تجدید پذیر نیز در مجموع ۲۸۸ نیروگاه کوچک و بزرگ خورشیدی با ظرفیت ۳۸ مگاوات راه‌اندازی شده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بهره برداری ۹۴ طرح برقرسانی با اعتباری بالغ بر ۳۴۶ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح ها شامل ۳۶ هزار و ۸۸۷ کیلومتر شبکه متوسط ، ۱۸۲ هزار و ۶۷۹ کیلومتر شبکه ضعیف ، نصب ۶۰ دستگاه ترانس و سه هزار و ۱۳۰ عددچراغ روشنایی می‌شود.

محمد جواد جلیلی، معاون خدمات مشترکان شرکت نیروی برق استان یزد نیز در این نشست در پاسخ به سوالی از بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی مشترکان به این شرکت خبر داد و گفت: ۲۵ درصد این میزان معادل ۲۵ میلیارد تومان مربوط به مشترکان خانگی، ۴۱ میلیارد تومان مربوط به مشترکان صنعتی، ۱۵ میلیارد تومان مربوط به ادارات دولتی و بقیه مربوط به مشترکان تجاری و کشاورزی است.

انتهای پیام
captcha