از خاطرات یک همسفر آسمانی تا احترام خاص شهیدسلیمانی به قرآنیان
کد خبر: 3876334
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

از خاطرات یک همسفر آسمانی تا احترام خاص شهیدسلیمانی به قرآنیان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی ضمن بیان خاطراتی از اخلاص شهید حسن دانش گفت: سردار سلیمانی بارها اصرار داشتند تا دست قاریان قرآن را ببوسند و قاریان اجازه نمی‌دادند و شهید سلیمانی با اصرار این کار را انجام می‌دادند و می‌گفتند که نمی‌دانید قرائت قرآن شما در ایران و خارج چه تاثیری دارد.

از خاطرات یک هسفر آسمانی تا احترام خاص شهیدسلیمانی به قرآنیانسیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به اینکه شهید حاج حسن دانش از چهره‌های قرآنی متخلق به اخلاق قرآنی بود اظهار کرد: اخلاص یکی از شاخصه‌های این قاری شهید والامقام بود.

وی ادامه داد: توفیق داشتم در سفر مکه با ایشان بودم و با وجود اینکه حجم برنامه‌های کاروان قرآنی در حج سنگین بود، افراد گروه روزانه چند بار برنامه قرائت داشتند و او درب تک‌تک اتاق‌های کاروان نور را می‌زدند و می‌گفت هرکس مریض است، من برای اجرای برنامه‌اش می‌روم.

همسفر آسمانی  و قاری خدایی

حسینی افزود: من در آن سفر به شدت دچار سرماخوردگی شده  و توانستم فقط پنج مورد اجرا داشته باشم ولی شهید دانش در آن سال حداقل ۳۰ تا ۴۰ برنامه اجرا کرد.

این قاری برجسته کشوری با اشاره به اینکه اخلاص و اهمیت به خانواده ویژگی شهید دانش بود گفت: حاج حسن دانش همیشه به این فکر بود که سفر‌ها و ماموریت‌های زیاد کاری ما عاملی نشود که نتوانیم به اندازه‌ لازم به خانواده انجام وظیفه کنیم.

عطش زیاد در تبلیغ قرآنی

وی ادامه داد: شهید دانش در قید و بند مسائل مادی نبود و قبل از این سفر و پس از مسابقات بین‌المللی تهران، با وی هم‌اتاقی بودیم. او عطش عجیبی در امر تبلیغ قرآن داشت. شهید دانش  در جواب یکی از دوستان که به ایشان گفته بود که «شما حائز رتبه بین‌المللی هستید و امسال مردم دوست دارند شما را زیاد ببینند و از شما استقبال می‌کنند لذا مسائل مالی را لحاظ کرده و به عنوان یک قاری بین‌المللی حق‌الزحمه دریافت کنید» در جواب گفت: مسائل مالی برای من اصلا اولویت ندارد و اولویت من تبلیغ برای قرآن است زیرا که عهد من با خودم این بوده و خود را نذر قرآن کرده‌ام و روزی مادی را خدا می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه این گونه افراد در جامعه کم پیدا می‌شود افزود: ما غافل بودیم که این افراد آدم‌های زمینی نیستند و نوع رفتار، حرکت، حضور و نگاهشان در جلسات نشان می‌داد که این شخص آسمانی است.

خود را نذر قرآن کرده‌ام

حسینی دوستی و همسفری با شهید دانش را مایه افتخار خود دانست و عنوان کرد: شهید حاج حسن دانش در مباحث اخلاقی نیز سرآمد بود و در این دنیا غرق نشده‌ بود. امیدوارم جامعه قرآنی و جوانان امروز سیره این شخصیت‌ها‌ را مورد مطالعه قرار داده و با عمل به آنها، خلاء اخلاق و اخلاص که به وفور دیده می‌شود، را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در رفتار شهدای قرآنی منا برای همه الگو و درس‌ وجود دارد. اینکه شهید دانش چگونه زندگی کرد که لایق شهادت شد، اینکه شهید حاج محسن حسنی کارگر چگونه انسانی با تقوا و پاکدامن بود و اینکه شهید باوی نیز با وجود مشکل مالی، شبانه به مردم و مستمندان کمک می‌کرد؛ همه اینها می‌تواند برای زندگی حاوی پیام‌های مهم باشد.

خلاء اخلاق در جامعه امروزی

حسینی افزود: من فکر می‌کنم نباید به سادگی از کنار این اخلاق حسنه عبور کنیم و خواهشمندم که مجموعه‌های فرهنگی که وظایف قرآنی دارند این موارد را برای مردم تبیین کنند که چگونه حاج حسن دانش؛ یک طلبه که از خانواده‌ عادی بود، به این مدارج رسید و بعد از مرگ این عزت را یافت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بارها اصرار داشتند تا دست قاریان قرآن را ببوسند و قاریان اجازه نمی‌دادند و شهید سلیمانی با اصرار این کار را انجام می‌دادند و عنوان می‌کردند نمی‌دانید قرآن و قرائت شما در ایران و خارج چه تاثیری دارد.

احترام ویژه شهید سلیمانی به قرآنیان 

حسینی ادامه داد: خدا می‌داند مخاطبانی که این الحان قرآنی را می‌شنوند چه قدر در قلبشان تحول ایجاد می‌شود. شاخصه و نقطه‌ وصل این عزیزان که ماندگار شد و صحنه‌های بی‌سابقه و این چنینی را رقم زدند در اخلاص آنها بود و همین اخلاص سبب شد که آنها به این جایگاه برسند.

این قاری برجسته کشور بیان کرد: این بزرگان با اخلاص، سادگی و صداقت در مسیر رضایت خدا و اعتلای اسلام قدم برداشتند. اگر ما اینگونه اخلاص داشتیم، خدا نیز به ما عزت خواهد داد زیرا کار با نیت خدایی است که به انسان عزت و احترام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha