تامین جهیزیه 25 هزار نوعروس زیرپوشش کمیته امداد یزد
کد خبر: 3876443
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

تامین جهیزیه 25 هزار نوعروس زیرپوشش کمیته امداد یزد

گروه اجتماعی ــ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: کمک‌های این نهاد برای کمک به ازدواج آسان و تأمین جهیزیه از سال 70 آغاز شده و تاکنون نسبت به تأمین جهیزیه ۲۵ هزار نوعروس و زنان ازدواج مجدد تحت حمایت و زوج‌های نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است.

تامین جهیزیه بیش از 25 هزار نوعروس زیرپوشش کمیته امداد یزدبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد اظهارکرد: کمک به تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند از جمله اقدامات حمایتی این نهاد برای تحکیم بنیان خانواده است.

جمال‌پور گفت: کمک‌های کمیته امداد برای کمک به ازدواج آسان و تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، از سال ۱۳۷۰ آغازشده و در همین مدت این نهاد در استان یزد نسبت به تأمین جهیزیه ۲۵ هزار و ۴۴۱ نوعروس و زنان ازدواج مجدد تحت حمایت و زوج‌های نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد افزود: ۱۶ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان از سال ۷۰ تاکنون توسط این نهاد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است.

جمال‌پور گفت: یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد برای گشایش مشکلات و گره‌های زندگی محرومان، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه بوده است.

وی افزود: طی مدت ۴۱ سالی که از حیات طیبه درخت تنومند این نهاد می‌گذرد، حدود ۸۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به ۸۰ هزار و۳۶۶ خانوار تحت حمایت و نیازمند در استان یزد پرداخت‌ شده است.

جمال پور اظهار کرد: ایتام، بی‌سرپرستان، ازکارافتادگان، سالمندان و بیماران از جمله مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند و هم اکنون ۲۰ هزار و ۹۶۵ خانوار با جمعیت ۴۰ هزار و ۳۹۶ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha