نقش اندیشه‌های قرآنی امام‌ خمینی(ره) در انقلاب
کد خبر: 3876613
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

نقش اندیشه‌های قرآنی امام‌ خمینی(ره) در انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ امام جمعه یزد گفت: امام خمینی(ره) ۷۰ سال با قرآن مأنوس بود و شبانه‌روز چهار نوبت قرآن تلاوت می‌کرد و این قرآنی‌بودن امام سبب ایجاد جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی شد.

امام خمینی قرآن را به تمام معنا در انقلاب پیاده‌ کردبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان، روز گذشته، 15 بهمن در دهمین همایش قرآن، کتاب انقلاب اظهار کرد: اساتید و مربیان قرآن، فرزندان اسلام و مکتب اهل بیت را قرآنی تربیت می‌کنند و امیدواریم در این راه استوار‌تر و پایدارتر قدم بردارند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) ۷۰ سال با قرآن مأنوس بود و شبانه‌روز چهار نوبت قرآن تلاوت می‌کرد و این قرآنی بودن امام سبب ایجاد جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی شد و امام قرآن را به تمام معنا در انقلاب پیاده‌ کرد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در عمل و کردار یک نسخه‌ به تمام معنا از قرآن بود افزود: تمام صفات، خصلت‌ها و عظمت‌هایی که در آیات قرآن ذکر شده در او مجسم شده بود چرا که امام با قرآن عجین بود.

امام‌ جمعه یزد گفت: اگر نطق، معنا و صدای قرآن در وجود فرد شکل گرفت، سبب حرکت انسان بر اساس قرآن می‌شود و در نتیجه حرکت، راه، کلام و عمل انسان به سبک قرآن تبدیل می‌شود. وقتی تمام اعضا و جوارح انسان قرآنی شد، خداجو شده و محبوب، علاقمند و عاشق به خدای متعال می‌شود، بنابراین اقدامات او در راستای رضای خدا انجام می‌شود.

ناصری یکی از خواسته‌های خدا که در قرآن مجسم است را تشکیل حاکمیت اسلام برشمرد و گفت: نتیجه تمام زحمات پیامبر(ص) و ائمه‌(ع) که در طول تاریخ بوده در وجود امام‌ زمان ایجاد و حکومت اسلامی تشکیل خواهد داد.

وی بر شکل‌گیری محتوا، معنا و مفهوم قرآن در وجود انسان تأکید کرد و گفت: در این راستا اقداماتی صورت می‌گیرد و این افراد دست به دست هم داده تا جامعه قرآنی شکل گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه جامعه قرآنی همان کلمات و خواسته‌های خدا و پیامبر است، بیان کرد: هنگامی که قرآن در بطن جامعه پیاده شود، امام‌ زمان ظهور و نظام اسلامی به تمام معنا پیاده‌ خواهد شد و آن زمان دیگر جامعه و سبک زندگی به سوی قرآن حرکت می‌کند. اقدامات و عمل ما باید با قرآن هم خوانی داشته باشد درغیر این صورت قرآنی نخواهیم بود؛ لذا باید در این راه استوار و با تلاش زیاد گام نهاده تا خداوند متعال نیز ما را یاری کند.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم و بزرگان ما به جاهایی رفتند و به جاهایی رسیدند تا با قرآن عجین شدند و توانستند قرآن را در جامعه پیاده‌ کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: تقویت مرام خدا، امام حسین(ع) و اهل‌ بیت برآمده از عظمت و وجود قرآن است و هر کدام از امامان ما در راستای ایجاد حکومت اسلامی تلاش کردند و شرایطی در زمان امام خمینی(ره) فراهم شد با یاری و نصرت الهی بخشی از این حکومت ایجاد شود. نگه‌داشتن این نظام به عمل و حرکت ما بستگی دارد و تقویت آن در حفظ قرآن و سیره اهل‌البیت است.

انتهای پیام
captcha