بی توجهی به کلاس‌های قرآن در رژیم شاهنشاهی
کد خبر: 3877501
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

بی توجهی به کلاس‌های قرآن در رژیم شاهنشاهی

مربی و پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه کلاس‌های قرآن کریم در زمان شاه به ندرت برپا می‌شد گفت: حتی مجالس مذهبی نیز به سختی برگزار و سعی می‌کردیم با همنشینی کودکانه قرآن را فراگیریم.

تجلیل از حافظان موسسه نورالزهرا اردکانبه گزارش ایکنا از یزد، طاهره صحرایی، پیشکسوت و مربی قرآن موسسه قرآنی نورالزهرا (س) 20 بهمن در مراسم تجلیل از قرآن آموزان و حافظان این موسسه ضمن بیان خاطراتی از دوران انقلاب اظهار کرد: در زمان طاغوت جو غبارآلودی بر کشور حاکم بود و من در دوم دبستان مشغول به تحصیل بودم.

وی با اشاره به اینکه آن موقع در کلاس‌های قرآن که به همت  امام جمعه سابق شهرستان حجت الاسلام آشیخ حسین بهجتی(شفق) برگزار می‌شد، شرکت می‌کردم و پس از کلاس سوره نبا که برایم شیرین و جذاب بود، هنگام همنشینی با دیگر کودکان تمرین می‌کردیم.

صحرایی با اشاره به اینکه آن زمان کلاس‌های قرآن به ندرت برگزار می‌شد گفت: حتی اجازه داده نمی‌شد مجالس مذهبی تشکیل شود و در کوچه و محل جاسوس‌های ساواک حضور داشتند.

این مربی قرآن افزود: با توجه به اینکه فرزند برخی از خانواده‌ها ساواکی بودند و مردم متوجه این امر شده بودند، در رفتار و اینکه مقلد امام هستیم یا رساله ایشان را داریم، خیلی باید مراقب می‌بودیم.

وی با اشاره به اینکه نوارهای سخنرانی در مجالس مذهبی به صورت مخفیانه در بین مردم توزیع می‌شد گفت: به یاد دارم سال 55 وقتی برای گرفتن این نوار از یکی از دوستان مادرم اقدام کردم، در بین راه با تانک‌های رژیم شاه مواجه شدم و با وحشت زیاد خود را به منزل رساندم .

صحرایی افزود: مردم برای پخش اعلامیه‌ها برق را قطع و از بالای پشت بام اعلامیه را در منازل پخش می‌کردند و شب‌ها جوانان به صورت مخفیانه به روی دیوار با اسپری شعارهای ضد رژیم می‌نوشتند.

وی با اشاره به اینکه شاه سرمایه‌های کشور را به کشورهای بیگانه واگذار کرده بود و به نفع رژیم و حکمرانی و ستم به می‌پرداخت گفت: بالاخره به شب ۲۲بهمن رسیدیم و در طی این مدت صدا و سیما و پادگان و اسلحه‌ها نیز به دست مردم افتاده بود.

این مربی قرآن یادآور شد: این انقلاب به راحتی به دست نیامده که به راحتی از دست برود لذا باید قدر این انقلاب و فرصت بدست آمده را بدانیم که چه جمعیت زیادی برای این جریان خون دادند.

فاطمه تجملیان، داور قرآنی استان نیز در این مراسم به بیان مطالبی با موضوع حفظ قرآن برای حافظان پرداخت و در پایان به حافظان گواهی حفظ و به برترین‌های حفظ جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha