ضرورت توجه مدیریت شهری به تربیت نیروهای مسئولیت‌پذیر
کد خبر: 3877628
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

ضرورت توجه مدیریت شهری به تربیت نیروهای مسئولیت‌پذیر

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با توجه به نسل جدید و روی کار آمدن مدیران جوان برای مدیریت کشور با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: تربیت نیروهای مسئولیت‌پذیر و کاردان از مهم‌ترین مسائلی است که مدیریت شهری باید مورد توجه قرار دهد.

ضرورت توجه مدیریت شهری به تربیت نیروهای مسئولیت پذیر و کاردانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی امید، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان، ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: افزود: کمیسیون بودجه از ابتدای هفته جاری بررسی بودجه پیشنهادی سال 99 شهرداری همدان را با حضور تمامی اعضای شورا، معاونين و كارشناسان بودجه شروع كرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم خام فروشی، اظهار کرد: شهرداری باید در حوزه کاری خود و با توجه به اقتصاد مقاومتی از خام‌فروشی زمین‌های خود بپرهیزد.

کاوسی‌امید همچنین با بیان اینکه توجه به نسل جدید و روی کار آمدن مدیران جوان برای مدیریت کشور با توجه به فرمایشات معظم له در این خصوص، اضافه کرد: تربیت نیروهای مسئولیت پذیر و کاردان از مهم‌ترین مسائلی است که مدیریت شهری باید مورد توجه قرار دهد تا مدیریت‌ها را بتوانیم در آینده به این نیروها واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه رویکرد ما در بررسی بودجه 99 باید رویکرد پیشرفت باشد،افزود: تمامی پروژه‌های شهری باید پیوست‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

کاوسی امید همچنین با اشاره به تاکید اعضای شورا بر راه‌اندازی خزانه‌داری کل در شهرداری طی دو سال گذشته افزود: با مدیریت یکپارچه می‌توان امور شهری را بهتر مدیریت کرد که این امر با راه‌اندازی خزانه‌داری کل محقق می‌شود، اما متاسفانه شهرداری در این زمینه اقدامی انجام نداده است

وی ادامه داد: اگر خزانه داری کل در شهرداری راه اندازی نشود، نمی‌توان مدیریت یکپارچه را ایجاد کرد بر این اساس سیاست‌های ۴ منطقه نیز همگرا انجام نخواهد شد. همان گونه که در بودجه ۹۸ بر کاهش هزینه‌ها تاکید شده بود برای بودجه سال 99 بویژه در حوزه خدمات شهری نیز شهرداری باید به صورت بهینه بودجه را هزینه کند.

بودجه به طور متوازن برای تمامی نقاط شهر لحاظ شود

کامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف شوراها تصویب بودجه است لذا باید سعی شود بودجه به طور متوازن برای تمامی نقاط شهر باشد.
گردان با اشاره به تصمیم اعضای شورا در بودجه ۹۹ جهت اولویت بندی پروژه‌های عمرانی به طور مشخص، اظهار کرد: این اولویت‌ها نباید باعث حذف بودجه عمرانی و موارد مورد نیاز شهر شود.

راه‌اندازی خزانه‌داری کل از الزامات بودجه 99 شهرداری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری، گفت: با توجه به تاکید اعضای شورا و شهردار در بودجه ریزی سال ۹۹ بحث عملیاتی بودن آن مورد توجه قرار گرفته است.

حضرت زاده همچنین اضافه کرد: راه اندازی خزانه داری کل از الزامات بودجه 99 شهرداری همدان است چرا که این امر بسیاری از مشکلات را کاهش داده وما را در ارزیابی عملکرد هزینه‌ها کمک می‌کند. سهم هزینه‌های عمومی از کل بودجه پیشنهادی سال آینده ، 31 درصد وسهم هزینه‌های عمرانی ۵۱ درصد است که رقم هزینه‌های عمرانی نسبت به سال ۹۸ حدود 15 درصد رشد داشته است.

وی از اختصاص ۱۰ درصد کل بودجه سال 99 به سهم تعهدات پیمانکاران خبر داد و افزود: معادل این مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha